Audi'nin bitkiden benzin ürettiği haberini gördüm Fizikistte.Çoğu kez buna benzer haberler duyuyoruz(Borla çalışan araba gibi).Bu tarz haberlerin hemen hayata geçirilip yaşamımızda büyük değişiklikler meydana getirilmesi gerekiyordu ama bu hayatımız onca buluşa rağmen hayatımızda bir değişiklik yokmuş gibi geliyor.Bunun sebebi nedir?Çıkan haberlerin gerçeği düşük bir oranda yansıtması mı yoksa yeniliklerin gerçek hayata tatbik edilişinin güçlüğü mü? Ve de mesela Audi'nin bitkiden benzin üretmesi haberi bir devrim etkisi yaratması gerekirken (uğruna savaşlar yapılan bir şeyi farklı bir yoldan elde etmişsiniz, bi düşünsenize!) ben sadece fizikist'te gördüm bu haberi.Bunun sebebi de acaba yukarıda bahsettiğim şeyler midir?

Mr.Physics 28 Mayıs 2015
    bazı şeyler için çok fazla yürek lazım bilmem anlatabildim mi...
    tunahan teker 29 Mayıs 2015
    Bitkilerden benzin yapmak cigir acan bir yenilik degildir. Fosil yakitlari yakmak yerine Fosil olmayan yakitlari yakmak birbirinden farkli degildir. Birseyi yakarak yani tüketerek enerji elde etmek bana göre bir basari degildir. Yenilenebilir enerji kaynaklarinda birseyler gelistirmek basaridir. Ayrica dünyada acikliktan halen daha ölen insanlar varken misirdan benzin üretmek ayni bokun laciverti olayindan öteye gitmez. Bunun disinda büyük enerji lobileri zaten pastayi kendi aralarinda bölüstürdükleri icin enerji sektöründe cigir gibi bir degisiklik bir anda asla gelmeyecektir.
    Maxwell 29 Mayıs 2015
    Haberin içeriğini aslında tam olarak bilmiyoruz ama bitkilerin yakılmasıyla ilgili olsa bile düzgün yanma olduğu takdirde hayattaki her şey geri dönüşümlüdür.Fosil yakıt oluşturmak için binlerce yıl ve enerji gerekir fakat bitki öyle değildir,Biyoteknoloji, genetik mühndisliği ve tarımdaki güncel teknikleri uygularsanız sürekli yeni ve verimli ürünler ortaya koyabilirsiniz.Aynı şey olabileceğini düşünmüyorum Irak ve Kuveyt savaşlarını hatırlarsanız açlık olmasa bile petrol savaşlarından binlerce insan öldü.1 kişinin hayatını kurtarsanız bile tüm insanlığı kurtarmış gibi olursunuz.
    Mr.Physics 29 Mayıs 2015
    Bilmiyorum Emir bey ben biraz süpheci yaklasiyorum. Nitekim bitkilerin biyolojik atiklarindan enerji edilmedigi sürece yakilan hersey israf benim gözümde. Eger söz konusu gercekten buysa yani gida sektörüne müdahale etmiyecekse bu girisimler desteklerim. Aksi takdirde yakarak yok edip aciga cikan enerjinin bir kismini kullanarak elde edilen enerjilere temelde karsiyim.
    Maxwell 29 Mayıs 2015
    Peki,teşekkür ederim.Görüşlerinizi bildirdiğiniz ve vakit ayırdığınız için.
    Mr.Physics 01 Haziran 2015
    zihni ates 19 Haziran 2015
    Yürekten ziyade, kullanılabilirlik, yakıta olan erişim, toplam satın alma maliyeti, gibi etkenlerin sebebi daha fazla. Şu anda kullandığımız içten yanmalı (patlamalı) motorlar ve diğer parçaları (filtreler vs.), genellikle herkes için erişimi kolay olan benzin ve motorin adlı yakıtlar ile randımanlı ve uzun ömürlü çalışacak şekilde yapılmaktadır, yakıt türü değiştiği zaman motorun ve onun devamı olan diğer parçalarında yeniden tasarlanması gerekemekte, aksi takdirde benzinli otomobile lpg dönüşüm sistemi takıldığında motor ömrünün düşmesi gibi problemlerle karşılaşılabiliyoruz. Bu yüzden yeni bir yakıt türünün tüm dünyada kullanılmaya başlaması öyle kolay kolay yapılabilecek birşey değil çok fazla zaman ve çok fazla paraya ihtiyaç var.
    zihni ates 19 Haziran 2015