karadelikler ışık yayar mı ? öyle bişeyler okudum aydınlatırsanız sevınırım

TUNA ULUCAN 28 Mayıs 2015
    şu anda kesin bilgi yok sadece aksi ispatlanmadığı için geçerli HAWKİNG IŞIMASI var
    ayesey kahraman 28 Mayıs 2015
    Bildiğim kadarıyla söylüyorum. Kara delikler oldukça büyük bir çekim kuvvetine sahip olduğu için yakınından geçen ışınları bile yutabilecek güçte. Bu durumda kendi ışınlarını da çekebilicek güçte ve ışın yaymadığı için karanlık göründüğü söyleniyor.
    Devran Aktı 29 Mayıs 2015
    Hawking ışıması da yoktur.Karadelikler ışık yayamaz.Yayması için bir ışığın kendisinden yansıması veya kendisinin ışık saçması gerekir.Kendisine gelen ışınları yansıtmaz çünkü karadelik ışınları yutar.Işık ta yayamaz çünkü ışık yaysa bile kendi ışığını kendi güçlü kütleçekimi etkisiyle yutar.Hawking ışıması da yayamaz çünkü yine aynı nedenle-kendi ışımasını yerçekimi nedeniyle yutar.
    Mr.Physics 29 Mayıs 2015
    O yüzden zaten KARA delik denmiştir.
    Mr.Physics 29 Mayıs 2015
    Daha önce bu konuda yazışmıştık. Hawking ışıması (x ışınları), kuantum alanında çalkalanmalar esnasında oluşan madde ve anti madde'den anti maddenin karadelik içine düşmesi ile oluyor. Normalde bu tür madde-anti madde oluşumu her an ve her quantum alanında oluyor. Ancak birbirlerini çok hızlı nötrlüyorlar. Karadelik yakınında ise, antimadde karadeliğe düştükten sonra kalan madde ışıma yapıyor. Teleskop alıcıları ile saptanan ışıma bu. Yoksa Emir Bey'in ifade ettiği gibi, Karadelik'in kendisinden hiç bir şey çıkamıyor.
    Burtay Mutlu 29 Mayıs 2015
    Daha önce bu konuda yazışmıştık. Hawking ışıması (x ışınları), olay ufkundan önce karadelik etrafındaki yörünge alanındaki kuantum çalkalanmaları esnasında oluşan madde ve anti madde'den, anti maddenin karadelik içine düşmesi ile oluyor. Normalde bu tür madde-anti madde oluşumu her an ve her kuantum alanında oluyor. Ancak birbirlerini çok hızlı nötrlüyorlar. Karadelik yakınında ise, antimadde karadeliğe düştükten sonra, kalan madde ışıma yapıyor. Teleskop alıcıları ile saptanan ışıma bu. Yoksa Emir Bey'in ifade ettiği gibi, Karadelik'in kendisinden hiç bir şey çıkamıyor.
    Burtay Mutlu 29 Mayıs 2015
    Normal bir teleskopla baktığınızda karadelik göremezsiniz. Çünkü karadelik etrafındaki her şeyi -zaman da dahil- içine çeker. Çekim gücü çok fazladır. Bu yüzden ışık yayabileceğini sanmıyorum
    Elif Verda Erkan 29 Mayıs 2015
    karadeliğin etrafında yalnızca manyetik alan gözlenmiştir belkide okuduğun yazı bunla alakalıdır.
    hawkıng ışımasıydı galiba okuduğum
    TUNA ULUCAN 31 Mayıs 2015
    1974'te Stephen Hawking kara deliklerin ışımalar yaptığına dair bir teori öne sürdü. Teoriye göre, kara deliklerin giriş ve çıkışlarına yakın yerlerindeki uzay boşluğunda enerji dalgalanmaları oluşur. Bu dalgalanma sanal oluşan parçacıkları nötrino-anti nötrino kutuplarına ayırır. Bu parçacıklar normalde birleştiklerinde +,- kutup gibi davranarak birbirlerini yok edebilirken, oluşan kara delik bazen parçacıklardan bir tanesini çeker, diğer parçacık ise buradan uzaklaşır. Bu da kara deliğin yaydığı bu parçacıklar ile gözlemlenebileceğini sonucunu doğurmaktadır.bu yazıda dediği gibi ışımadan kastı bizim bildiğimiz normal ışık değil
    galiba entropiden bahsediyor.
    Anladım teşekkürler
    TUNA ULUCAN 31 Mayıs 2015
    hawking ışıması yerine hawking radiation dersek sanırım daha açıklayıcı olur insanların aklına ışık gelmez diye düşünüyorum :) hawking radiation karadelikten bir çeşit termal radyasyonun dışarıya yayıldığı teorisidir, bu teoriye göre karadelik dışarıya saldığı bu radyasyon yüzünden eninde sonunda yok olacaktır.
    zihni ates 19 Haziran 2015