• -2

Yıldızların ışığının tayfının kırmızıya kayması kütle artışınıda göstermezmi neden bu durum evrenin genişlediğini gösterir? belkide evrenin kütlesi artıyordur? belkide karanlık madde yoktur?

Rick Sanchez 27 Nisan 2019
    Ve ayrıca evrenin genişlediğini kütlesinin artmadiginin matematiksel ve fiziksel ispatını gösterebilirmisiniz?
    Rick Sanchez 27 Nisan 2019
    Yildizin isiginin kirmiziya kaymasi onun kutlesinin degismesinden degil relativistik doppler etkisinden dolayi oluyor. Evren genisledigi icin yildizlar bizden uzaklasiyor bu yuzden de kirmiziya kayiyor. Bize dogru hareket eden yildizlarin rengi de maviye kayar. Yani uzaktaki yildizlarda degisen bir sey yok. Sadece biz onlari buradan oyle gozlemliyoruz.
    destroyer 27 Nisan 2019
    bu söylediğin şeyin evren genişlemesiyle hiç bir ilgisi yok(Bu doppler etkisi ve baktığın açıdan kaynaklı yani oradan bakan gözlemci de bizi aynı şekilde görür). Anladığım kadarıyla senin evrenin genişlemesi konusunda şüphelerin var. En basitinden evrenin genişlemesi astronomların yaptığı gözlemlerle kanıtlıyor kendini yani gezegenler ve galaksiler her şey birbirinden uzaklaşıyor ve bu gözlemlenebiliyor bunlar kanıtlanalı çok oluyor geçin bu dünya düzdür kafalarını
    jim carry 30 Nisan 2019
    Rick Sanchez 30 Nisan 2019
    Ilgisinin olmadığını nerden çıkardın artan kütle artan enerji demektir ve buda kütlenin arttıkça yayımladığı fotonların enerjiside tayfida farklı olacaktır
    popüler bilim değil bu sayın jim carry
    Rick Sanchez 30 Nisan 2019
    Ispati olmayan ama mantikli bir fikir.Ilgili bir makale de yayinlandi.Bulamadim simdi ama bir Alman fizikci yayinlamisti sanirim.
    morgan 01 Mayıs 2019
    olm ne makalesi kafaniz mi guzel. cevabi yazdik ya. relativistik doppler etkisi o. yuz kusur sene olmus daha neyini tartisiyosunuz. jim de yanlis anlamis zaten olayi.
    destroyer 01 Mayıs 2019
    Destroyer, sokak agzini birak ve bence bilimsel fikirlerin dogrulugu veya yanlisligi ile ugras . Ben genisledigini dusunuyorum , ama beyin firtinasi hicbir fikrin sacmalik Kabul gormedigi bir ortamdir.
    Ilgili makale de bu , tabii ki kafalar Iyi iken yazilmistir.Dogru veya degil https://arxiv.org/abs/1303.6878
    morgan 01 Mayıs 2019
    Sıkışmak yerine genişler kütleler biribirini iter.
    Faruk Karakaş 02 Mayıs 2019
    Wetterich amcamizin fantezilerini bi kenara birakirsak aslinda olan sey evren genisliyor ve genisledigi icin de galaksiler bizden uzaklasiyor. Bizden uzaklastiklari icin de relativistik doppler etkisi yuzuden dalga boylari uzuyor diger bir deyisle renkleri kirmiziya kayiyor. easy peasy
    destroyer 03 Mayıs 2019
    "kutleler birbirini iter" lol
    destroyer 03 Mayıs 2019
    Ben de ayni seyi dusunuyorum , ama fark su ki, makaleyi okumadim.Genel iceriginde ise ilginc.
    Tamamen “ fantazi” demek icin , yercekimsel kizila kaymayi da reddetmek gerekir.
    morgan 03 Mayıs 2019
    Bir varmış bir yokmuş, doppler bunu görse tabelacı olurmuş.
    albert newton 16 Mayıs 2019