• +2

    Kara delik 3 boyutlu mu 2 boyutlu mu? Eğer 3 boyutlu ise onun fotoğrafına baktığımızda baktığımız açıdan da kara deliğe doğru giden cisimler yok mudur? Öyleyse neden ortasını karanlık görüyoruz?

    Graffias 11 Nisan 2019
  • 0
    aslında gerçekten hiç birşeyi tam bilmiyoruz dışardan 3 boyutlu içerden bilemeyiz.çevresinde hawking radyasyonu var. amaiçindeki ışık çıkamicak kadar bükülüyo(dünyada havaya attımız toplar geri düşmesi gibi) uzayadan bakılınca dünyanın dışına çıkmayan cisimler gibi.Işıkda karadeliğin atmosferinden çıkamazsa ne görürsün orda?
    Sapmaz 12 Nisan 2019
  • 0
    Okay ufku kure benzeri, sisirilmis top gibi. 2boyutlu bir kure de olabilir, kurenin bir derinligi de olabilir.Kisacasi bu kabuk ile ortunmus durumda.Ici siyah gibi gosterilen imajlar, anlatmak icin kesit cizimler.
    Tekillik ise 0-11 artik ne kadar ise o kadar boyutta.
    morgan 12 Nisan 2019
  • +2
    Kara delik isminden de anlaşılacağı üzere, elektromanyetik spektrumun hiçbir yerinden ışık yaymıyor. Bu nedenle de görüntülenmeleri normalde imkansız.

    Event Horizon Teleskobu (EHT) aslında tek bir teleskop değil, dünyanın dört bir yanına yerleştirilmiş küresel radyo teleskoplarını, Çok Uzun Tabanlı Girişimölçer (VLBI) merkezlerinden gelen verilerle birleştiren geniş bir ağ. Böylece Dünya boyutunda bir teleskop oluşturulmuş oluyor. Farklı noktalardaki teleskopların sinyalleri bir araya getirilerek güçleri artırılıyor.

    Kara deliğin varlığı çevresindeki gök cisimlerinin faaliyetlerini gözlemleyerek biliniyor. Bir kara deliğin yerçekimi, gazı ve tozu içine çekerken cisimler aşırı bir sıcaklığa ulaşıyor. X-ışınları ve diğer yüksek enerjili radyasyonlar yayıyor.

    Kara deliği çevreleyen toplanma diski parlak ve kara delikle kontrast oluşturuyor. Bunlar kara delik tarafından yutulmadığı sürece bu materyal tesbit edilebilir. Yani amaç kara deliği kontrast sayesinde görünür hale getirmek.

    Event Horizon, Şili, Meksika, İspanya, Güney Kutbu, Hawai'nin de aralarında bulunduğu 8 gözlemevine kurulan dev radyo teleskoplarıyla oluşturuldu. Bunların hepsi birbiri ile iş zamanlı veri toplayabilecek şekilde ayarlandı. Bu merkezlerden toplanan veriler öyle büyük ki, verileri internet üzerinden göndermeye çalışmaktansa fiziksel bir hard diske aktarıp bu hard diski verilerin işleneceği merkeze götürmek daha kolay.

    M87 isimli galakside yer alan kara deliğe ait veriler Event Horizon Teleskobu tarafından 2 yıl önce elde edilmişti. Ancak görüntülemeyi tamamlamak iki yıl aldı çünkü bunu yapabilmek için 200 uzman, süper bilgisayarlar ve dünyanın çeşitli yerlerine uçakla yüzlerce terabayt veri aktarılması gerekti.
    Faruk Arslan 12 Nisan 2019
  • 0
    Faruk sen adamsın
    Sapmaz 13 Nisan 2019
  • 0
    Merhaba Faruk, şöyle demişsin “Kara deliği çevreleyen toplanma diski parlak ve kara delikle kontrast oluşturuyor. Bunlar kara delik tarafından yutulmadığı sürece bu materyal tesbit edilebilir.” Benim de bahsettiğim şey neden baktığımız açıdan kara deliğe çekilen bir nesne yok? Kara deliğin kütle çekimi sadece 2 boyutlu mu? 3 boyutlu olması gerekiyor öyleyse kürenin her tarafından nesne çekmesi lazım. Dışarıdan dünyaya baktığımızda atmosferi sadece ekvator çizgisinde görmüyoruz değil mi? Baktığımız her açıda yerçekiminin dengede tuttuğu atmosfer var ve bunu görüyoruz. Biz de kara deliğe hangi açıdan bakarsak bakalım karadeliğe doğru çekilen bir nesneyi gözlemlememiz gerekmez mi? Ama neden sadece
    Graffias 13 Nisan 2019
  • 0
    Graffias biz zaten 4. boyutta değilmiyiz?Bildiğime göre bir üst boyutta ki varlıklar diğer alt boyutları görür.Yani karadelik 2 veya 3 boyutlu olsa onu görebilmemiz gerekmiyor mu?

    Tabi orda, merkezde bir delik var mı yok mu belli deil.Öyle demişler.Sonra, mesela uzay boşluğunuda siyah görüyoruz ve gerçekte ne ile dolu bilmiyoruz.Belki bu karadeliğin ortasında olan şey maddenin uzay dokusuna dönüşümüdür.Tabi bu sadece bir fikir bilimsel bir referans noktası yok.Yani bana baska mantıklı gelen bir açıklama da yok.Zira herşeyi çekip yuttuktan sora bunlara ne oluyor o da belli değil.Orda mı lar değilmiler yuttuğu maddeler? Veya uzay dokusu okuyanuslarda olan girdaplar gibi mi bükülüyor da madde uzay da baska bir yere bir akdelikten bosalıyor bununda bir kanıtı yok.Sonuçta uzayda bir akdelik gözlemnemedi şimdiye kadar.

    Ve karadeliğin arkasından bakacak olsak gene aynı şeyi mi görürdük?Arkadan çekilmiş fotosu yokmudur bunların.Neden hep yutma yönüne doğru görüyoruz pek anlamdım doğrusu.Belki de iki taraf aynıdır.Yani diğer yüz dende madde girişi,çekimi oluyor mu?Video ve fotolar da hep bi yuzden çekiyor görünüyorda anlamadım.
    optimus 13 Nisan 2019
  • 0
    Optimus katılıyorum ancak karadelikler belkide üst bir boyutta olduğu için göremiyoruzdur belkide kara olan şey üst boyuttaki bir cismin gölgesi veya yansıması gibi birseydir veya kütle bir noktaya sıkıştırılıp çöktüğünde boyut atliyordur daha bir sürü şey söylenebilir ama şu an hiçbirinin bilimsel bir temeli yok evrende çok garip şeyler var:))
    Rick Sanchez 13 Nisan 2019
  • +2
    Hahaha. Ubeyde sonu çok güzel bağlamış.)) Bu arada fikirleriniz biraz uçuk geldi ve düşündürdü. Ama şunu belirteyim ki ortadaki karadelik ve onu görmek fotograflamak imkansız. Normal bir teleskopla görülemez, fotoğraflanamaz. Düşünürken bunu en başa koymak lazım.
    Faruk Arslan 13 Nisan 2019
  • +2
    Haklısın ubeyde olabilir...
    optimus 13 Nisan 2019
  • 0
    Faruk senin dediğin gibi ise içinin apaydınlık olması gerekir :D

    İçi foton doludur nihayet.tabi dediğin gibi ışık kaçamazsa içinden, dısardan kara gözükür. Ürertilen vantablack gibi yani :

    Vantablack: Karbon nanotülerde üretilen bu materyal, görünür tayftaki ışınımın %99.96'sını yuttuğu için en siyah madde olarak biliniyor. Işık, vantablack'e vurduğunda yansıma yapmıyor aksine içinde hapsoluyor, sonunda ısıya dönüşene dek tüpler arasında saptırılıyor.
    optimus 13 Nisan 2019
  • 0
    Aydınlık olması gerekmez mi deyip cevabı kendin vermişsin üstat. Saygılar.
    Faruk Arslan 13 Nisan 2019
  • 0
    Faruk bişeye cevap verdiğim yok . d

    Bunun böyle olduğunun da bir delili yok.teori sadece. orda ne olduğu belirsiz şu anki bilimde.
    optimus 13 Nisan 2019
  • 0
    Bilimsel olarak normal bir teleskopla veya gözle gorememenin bilimsel nedeni bu. Neden kara ve neden delik denmiş. El feneri tutsan tuttuğun fenerle kalıyorsun. Karadır, çünkü ışığın kaçmasına izin vermez. Deliktir, çünkü içine attığınız herhangi bir şey, tekrar yüzeye çıkamaz.
    Faruk Arslan 13 Nisan 2019
  • 0
    Belki de kara delikler 4 boyutludur
    sude erva apak 04 Mayıs 2019
  • 0
    bu yüzden maddeleri içine çekiyor ve ortadan yok ediyordur en azından o ortamdan
    sude erva apak 04 Mayıs 2019
Yorum yazabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.
İSTATİSTİKLER

4.644 soru

27.468 cevap

30.153 kullanıcı

Giriş Yap