Bigbang teorisine göre dünya dıştan içe doğrumu yoksa içten dışa doğrumu oluşmuştur?

Büşra Aktaş 05 Mart 2019
    Başka cevabı olan varmı
    Büşra Aktaş 06 Mart 2019
    İç dış derken nasıl bir iç dış tahayyül edemedim çünkü patlama olduğu an mekan oluşmuştur. Gezegenlerin birbirinden uzaklaştıkları gözlemlendiğine göre sanki içten dışa gibi görünüyor. Bunlar benim düşüncelerim, aydınlatabilecek vardır umarım.
    numb 07 Mart 2019
    Patlamanın kaynağı içten dışa mı dıştan içemi :)
    Büşra Aktaş 07 Mart 2019
    Katılıyorum.
    Athena 08 Mart 2019
    Fakat fikir yürütecek olursam,içten dışa derim.Örnekle,dünyanın katmanlarından en dışta olan atmosferi bir meyvenin kabuğu olarak düşünürsek,önce kabuğun ardından da içindeki kısımların oluşmasını düşünmek çoğumuza saçma gelir.Önce,çekirdek oluşmuş ve sonra da diğer dört katman oluşmuş diye düşünüyorum yani.Sizin görüşleriniz nedir,arkadaşlar?
    Athena 08 Mart 2019
    Büyük patlama teorisinde ile dünyanın oluşumu hakkında hiç bir bağlantı yok.
    Nereden buluyorsunuz bu dahiyane fikirleri?

Büyük patlama, evrenin oluşumuna dair, gözlemlerle elde edilen sonuçların, bilimsel verilere göre yorumlanmazıyla ortaya atılmıştır. Ancak yüzde yüz böyle olmuştur diye bir iddiası da yoktur.
    Mevcut fizik bilgilerine ve temel kuvvetlerin işleyişine, evrenin çok uzak noktalrından gelen ve o dönemki evren harita bilgilerini taşıyan fotonlardan elde edilen bilgilere göre geliştirilmiştir.

Dünya'nın oluşumu ise yaklaşık, evrenin ortaya çıkışından 8.7-9 milyar yıl sonra olmuştur. Bunu da içerdiği radyoaktif elementlerin yarılanma ömürlerinden çıkartıyoruz.
    İçeriğindeki metal ve elemen yapısına bakılırsa da, bu elementlerin oluşumu (elementler yıldızlarda oluşur, iç basınç ve sıcaklık buna imkan veriyor, Mesela güneş büyüklüğündeki yıldızlarda en fazla demire kadar olan elementler üretilebiliniyor. Daha büyük atomlar için daha büyük yıldız fırınları lazım) ve miktarına bakılırsa, güneşimizden önce bu bölgede çok daha büyük bir yıldız varmış ve patlamış.
    Kalan kalıntıları, kütle çekim ile toplanıp, güneş ve diğer gezegenler için hammadde olmuş.

Dünya da, uzaydaki bir çok parçacığın bir araya gelerek, aynı şartlar altında, toplanıp, sıkışıp, ısı üretip ergimiş bir kaya topu olmasıyla hayatına başlamış.
    ilk 4 milyar yıl boyunca da üstünde yaşama izin vermeyecek kadar sıcak, zehirli atmosferi olmuş bir gezegenmiş.

Güneşimizde yarı ömrüne gelmiş bir yıldız. Yakıtı azalıyor ve bir süre sonra kızıl şişmeye girecek. Genişleyen çapı ile dünyayı yutacak.
    Ama ondan önce dünya o kadar ısınacak ki, üzerinde yaşam mümkün olmayacak.

Dünyanın katmanları da, yoğunluk ve akışkanlık özelliklerine göre elementlerin ve bileşiklerinin yerleşmesiyle oluşmuş.

Hadi okulda verileni beğenmiyorsunuz, anlamıyorsunuz. İnsan merak edip, araştırır bari. internet diye bir araç var elinizde.(?)

Soru zaten faul... Soru hatalı ve bilgi eksikliği gösteriyor.
    Verilen cevapların hepsi de aynı düzeyde, bilgisizlikle yoğrulmuş, kafadan atma yorumlar olmuş.
    Doğru bilgi yerine, beğeni-beğenmeme öne çıkmış. Öğrenmenin değeri kalmamış.
    Kusura bakmayın ama başkalarının "tüketici portföyünde" bir rakam ve eğilim olmaktan daha fazla olumlu etkiniz olmayacak. Ne kendi hayatınıza, ne de başkalarınkine...

Sizlerin bu şeklide yetişmesine sebep olanlarda, bir gelecek umudu taşımasın. Gelecek umudu yok.

Dediğin teoriyi gözden geçirip soruyu tekrar sormalısın. Belki sormana da gerek kalmaz
    Faruk Arslan 15 Mart 2019
    Şu saçma sapan yazan şahıslar kesin artık şu bilmişliğinizi
    Büşra Aktaş 16 Mart 2019
    Sagdan sola dogru olusmustur.
    morgan 02 Nisan 2019
    Adın her neyse,nasıl böyle emin konuşabiliyorsun?Albert Einstein'in ve Elon Musk'un çocukluğunu araştır,elinde olan İNTERNET adlı aracı pek de etkin kullanamadığın belli.
    Athena 02 Nisan 2019
    Beyzagül arkadaşıma katılıyorum İnterneti mehtini o kadar ediyon kendinde kullanmayı bil
    Büşra Aktaş 02 Nisan 2019
    Valla lafiniz “ hickimseyle tartisilmaz”a ise , anlattiari sonuna kadar dogru, 2+2=4 kadar kesin bilgiler.
    morgan 02 Nisan 2019
    Bilmediğin konu hakkında konuşma seninde interneti millete laf söylemek için kullandığın belli git bi araştır öyle konuş
    Büşra Aktaş 04 Nisan 2019
    @morgan,ben kimsenin bilgilerine karşı çıkmadığımı belirteyim.Ben sadece şahsın düşüncesizce yazdığı ve ortaya attığı öznel görüşüne karşı tepki koyuyorum.Geleceği görüyormuş gibi kimin ileride ne olacağını kimse söyleyemez.
    Athena 05 Nisan 2019
    Gelecekle ilgili tek yazdigi gunesin kizil sismeye girecegi ki bunu gunes buyuklugundeki yildizlardan zaten biliyoruz, yani bir kehanette bulunmamis.Karsi oldugunuz nedir?
    morgan 06 Nisan 2019