• -1

bizlerin dünyaya gelmesi anne babamızın çiftleşmesi sonucunda milyonlarca sperm hücresinden herhangi bir spermin(yani bu biz oluyoruz) yumurtaya girmesi ile yani tesadüfi bir sekilde mi meydana gelir

Emre Bebek 20 Şubat 2019
  • -2
    evet tesadufi
    destroyer 20 Şubat 2019
    Tamamen tesadüf değil.
    Her yumurta üzerinde, sadece belli kimyasallara tepki verecek şekilde şifreli kilitler var.
    Spermlerin başındada bu kimyasallar için uygun protein kodları var.
    Bu yüzden, tüm spermazoitler yumurtanın kapı şifresine sahip değil. Ancak düşük bir yüzdesi.
    Uygun protein kodu ile yumurta hücresi zarına giren spermden sonra, yumurta zarı tamamen kapanır. Başka hiç bir sperm giremez, anahtar şifresi çalışmaz.

Amaç, gereğinden fazla kromozomum hücre içine alınıp, bölünme esnasında beklenmeyen kodlamalara neden olmamaktır.

• -1
    yani diyorsun ki hangi spermin yumurtayi dolleyecegi onceden belli
    destroyer 21 Şubat 2019
    Kısmen evet.Kısmen hayır.
    Serbest bırakılan spermlerin bir kısmı, zaten hasarlıdır. çift kuyruk, çift baş, vb.
    Bunların çoğu, geride kalıp, olası yabancı genleri taşıyan rakipleri için birleşip duvar örerler. Kimyasal salgılayıp, yabancı (dişinin ikinci bir çiftleşme ihtimaline karşı önlem) spermleri öldürecek proteinler salgılarlar. Bu tür kayıplar, yaklaşık %40 civarı diye hatırlıyorum. Gen'in devamı için fedakarlık.

Sağlıklı olanların hepsi genede yumurtaya ulaşamaz. Belki yüzde 4-5 civarı. Onlarda kuyruklarında en fazla enerji birimi içerenler (mitokondriler). Ama yavruya geçen mitokondriler sadece dişiden gelir. Çünkü yumurta hücresi sperma dan binlerce kat büyüktür.

Yumurtanın dış kabuğunda, çeşitli proteinler bulunur. Bunların bir kısmı, rna'lar vasıtasıyla merkezden taşınan bilgilere göre protein oluşturur. Çünkü her yumurta hücresi, tıptıp birbirinin aynı değildir. Çekinik gen veya baskın genler farklı olabilir.
    Kabul edilecek spermanın,bu nedenle mümkün olduğunca, tamamlayıcı genleri taşıyor olması tercih ediliyor. Bu yüzden, yumurta zarındaki protein kodları buna göre oluşuyor.
    Bilgim hatalı olabilir ama ulaşabilenlerin %20-30 civarı ancak uygun protein molekülü başlık taşılor diye hatırlıyorum.

Bu çerçeveden bakarsan, doğal seçilim daha ilk adımda başlıyor.

Tüp bebek yönteminde, yumurtaya normalde ulaşamayacak kadar az enerjisi olan, ancak uygun kimyasal başlıkları olan spermler içinde bir şans oluyor.
    Ancak yumurta hücresine direk aşılama da sakıncalar olabileceği düşünülüyor ve tartışılıyor diye biliyorum. Uygulanıp uygulanmadığın bilmiyorum. Ama döllenme sonrası, olası hatalı genler için tarama yapılması ve bu genlerin çıkartılıp, düzgün olanlarının konması gerekebilir.
    Bu teknoloji ise yeni. Çin de bir kaç uygulama olmuş ama sonuçlar henüz bilim dünyasına kapalı...
  • -1
    Sonuçta, 1 milyar taneden x (0,4x0,05x0,3) 6 milyonu yani 0.006'sı uygun aday.
  • -1
    aynen sonucta olasiliksal ve deterministik degil. benim dedigim dogru
    destroyer 22 Şubat 2019
  • -1
    Söylediğinin doğru olması çok mu önemli senin için?

İlk başta nedenlerini açıklamadan verdiğin bilgi "evet tesadüfi", 1 milyar olasılığın hepsini içeriyordu.
    Oysa 1 milyar olasılık birden geçerli olmadığı için, cevabın doğru yönünde ama eksik idi.

O zaman, verdiğin cevapların doğru olmasını istiyorsan, kullanılabilinir nitelikte olmalarına dikkat etmelisin.
    Herhalde onemli benim icin. Yoksa senin dogru seyler soylemek gibi bir kaygin yok mu? soru evet hayir sorusuydu gereksiz bir suru sey yazdin onu diyorum
    destroyer 22 Şubat 2019
  • -1
    Konuyu orta yola bağlasak?

Doğru olduğunu düşündüğüm şeyi söylemek ile düşündüğümün doğru olduğunu söylemek, farklı şeyler bence...
    Doğru olduğuna kesin inanırsam, artık sorgulamama ve araştırmama gerek kalmaz. Bu da öğrenmeye açık şüpheciliği yaralar.

Bence insan, doğruya ulaşmak için, kendi doğru düşüncesinden bile her an vaz geçmeye hazır olmalı.
    mutlak dogrular mutlak dogrulardir
    destroyer 28 Şubat 2019
  • -1
    Mutlak doğru diye bir şey yoktur, doğrular değişebilir. Bunun dışında ben de kısmen tesadüf, kısmen değil görüşüne katılıyorum. Tamamen tesadüf demek yanlış olur.
    teslanindedesi 03 Mart 2019
    Anlasilan mutlak dogrularin olmayisini mutlak dogru olarak kabul ediyorsun.
    destroyer 06 Mart 2019