-2

evet tesadufi

destroyer 5 yıl önce 0
-1

Kısmen evet.Kısmen hayır. Serbest bırakılan spermlerin bir kısmı, zaten hasarlıdır. çift kuyruk, çift baş, vb. Bunların çoğu, geride kalıp, olası yabancı genleri taşıyan rakipleri için birleşip duvar örerler. Kimyasal salgılayıp, yabancı (dişinin ikinci bir çiftleşme ihtimaline karşı önlem) spermleri öldürecek proteinler salgılarlar. Bu tür kayıplar, yaklaşık %40 civarı diye hatırlıyorum. Gen'in devamı için fedakarlık. Sağlıklı olanların hepsi genede yumurtaya ulaşamaz. Belki yüzde 4-5 civarı. Onlarda kuyruklarında en fazla enerji birimi içerenler (mitokondriler). Ama yavruya geçen mitokondriler sadece dişiden gelir. Çünkü yumurta hücresi sperma dan binlerce kat büyüktür. Yumurtanın dış kabuğunda, çeşitli proteinler bulunur. Bunların bir kısmı, rna'lar vasıtasıyla merkezden taşınan bilgilere göre protein oluşturur. Çünkü her yumurta hücresi, tıptıp birbirinin aynı değildir. Çekinik gen veya baskın genler farklı olabilir. Kabul edilecek spermanın,bu nedenle mümkün olduğunca, tamamlayıcı genleri taşıyor olması tercih ediliyor. Bu yüzden, yumurta zarındaki protein kodları buna göre oluşuyor. Bilgim hatalı olabilir ama ulaşabilenlerin %20-30 civarı ancak uygun protein molekülü başlık taşılor diye hatırlıyorum. Bu çerçeveden bakarsan, doğal seçilim daha ilk adımda başlıyor. Tüp bebek yönteminde, yumurtaya normalde ulaşamayacak kadar az enerjisi olan, ancak uygun kimyasal başlıkları olan spermler içinde bir şans oluyor. Ancak yumurta hücresine direk aşılama da sakıncalar olabileceği düşünülüyor ve tartışılıyor diye biliyorum. Uygulanıp uygulanmadığın bilmiyorum. Ama döllenme sonrası, olası hatalı genler için tarama yapılması ve bu genlerin çıkartılıp, düzgün olanlarının konması gerekebilir. Bu teknoloji ise yeni. Çin de bir kaç uygulama olmuş ama sonuçlar henüz bilim dünyasına kapalı...

Hiç Kimseyle Tartışmaz 5 yıl önce 0

mutlak dogrular mutlak dogrulardir