Gelecek geçmişi etkiler mi?Diyelimki bundan 1 yıl sonra yaşanacak bir olay günümüzde herhangi bir etki bırakır mı?Biz bunu gözlemleyebilir miyiz? Etki varsa o zaman geçmişte farklı bir evren mi oluşur

Bilal Dinçer 06 Ocak 2019
    Geleceği belirleyen tek şey, "ŞU AN" dır.
    Gelecek daha oluşmamış, gerçekleşmemiş AN'lardan oluşmaktadır.
    Yapılan bazı deneyleri hatırlıyorum ama güvenilir bulmuyorum. Ne geçmiş değiştirilebilinir,
    ne de gelecek, "Şu An"ı değiştirebilir.

Üstelik düşünsenize, böyle bir şey mümkün olsaydı, hangi gelişmiş canlı geçmişindeki hataları ve ayıpları değiştirmek istemezdi ?
    Görülen o ki gelecekteki hiç bir varlık günümüzdeki insanlığın bu pejmürde yaşamını ve onun kemikleşmiş hatalarını düzeltmek için kılını kıpırdatmıyor.
    Cevap için teşekkür ediyorum. O zaman şunları sormak istiyorum. Geleceğin geçmişi değiştirebilme durumu sadece bilinçli varlıklar tarafından değil de zaten şu an da var olan fizik kuralları gereği zaten var olan bir süreç , belki de 1 yıl değil de daha geniş bir zaman gerekebilecek bir durum söz konusu olabilir mi? : farazi örnek : şu anki ya da herhangi bir zamandaki varlık bilinci evrimin başlangıcında canlılık konusunda katkıda bulunmuştur.
    Zamanın yapısını bilmiyorum ama hareketinin tek yönlü olması gerektiğine dair elimizdeki tek verinin algımız olduğunu düşünüyorum. Canlı olmamızla zamanı algılama şeklimiz arasında bir bağ olabilir mi?
    Bilal Dinçer 08 Ocak 2019
    Sanırım yanlış anlaşıldım. Geleceğin, şimdiyi şeklilendirebileceğini düşünmüyorum.
    Olmamış gerçekleşmemiş olayların bir etkisi de olamaz.
    .
    Zaman'ın tek yönlü oluşu, bir algı meselesi değil. Algıladığımız "zaman" aslında gerçekten evrendeki zaman-uzay dokusundaki zaman değil bir "süre".
    Sürenin öncesi, şimdisi ve sonrası var. Zaman ile paralel olduğu için ikisini birbiri yerine karışmış olarak kullanıyoruz. Evrenin doğuşu ile var ve süreklilik halinde...
    Evren dokusundaki zaman, evet tek yönlüdür. Entropi de tek yönlüdür.
    Alışkanlık olarak kullandığımız "Zaman" etrafımızdaki nesnelerin, olguların hareketlerini tanımlamak için kullandığımız sürelerdir.

Evren dokusundaki Zaman ise direk evrenin genişlemesinin bir sonucu olmalı bence... Çünkü evrenin genişlemesini göz önüne alarak bir noktayı tarif edebilmemiz için zaman bilgisi (koordinatını) bilmemiz şart. Aksi halde mesela bin yıl evvelki yıldızların pozisyonlarını hesaplayamazdık. Sadece bir algılama veya his ile böyle bir hesap yapamayız.

Eğer evren küçülüyor olsaydı, Zaman gene var olacaktı ve yönü gene aynı olacaktı. Çünkü varlğı evrenin hareketie bağımlı.
    Bir tek durağan, sabit evrende, Zaman olmazdı bence...

Ama çok ilginç bir noktaya değinmişsiniz, canlılık. Canlı, zamanı kendisindeki ve çevresindeki entropi sonucu gerçekleşen değişim süreci olarak tanımlıyor gibi...

Bu konuda diğer arkadaşların da fikrini merak ediyorum.
    Olmaz bence. şimdiyi etkilese gelecek değişir.mantıken yani
    optimus 09 Ocak 2019
    Bir de geçmiş görünebilir diyorlar ne kadar doğru?
    optimus 09 Ocak 2019
    Uzayda patlayan bir super novanın ışığı bize ulaştığında aslında hersey çoktan olmuş bitmiş olacak. Ama biz yeni görecez. Bunun gibi uzayda yol alan geçmiş dünya hayatı izlene bilir mi?ışığını görürsek uzayda teoride izlenmesi lazım ama bilmem.
    optimus 09 Ocak 2019
    Evrenimiz "Neden Sonuç" ilişkisi ile ilerliyor. Yani nedenler sonuçları oluşturuyor. O yüzden sonucun nedeni etkilemesi mümkün değildir.
    Mustafa Okat 10 Ocak 2019