Radyo sinyallerinin duvarları aşarken yaptığı şey kuantum tünelleme midir? Değil ise aradaki fark nedir?

Cuncan 05 Ocak 2019
    Bildiğim kadarıyla elektromanyetik dalgalalr yayılmak için (en azından bizim saptayabileceğimiz) bir ortama ihtiyaç duymazlar.
    Radyo sinyalleri elektromanyetik dalgadır. Fotonlar enerji yüklüdür. Duvarları aşarken, duvar dokusu içindeki doğal boşluklardan faydalanırlar.
    O yüzden %100 geçemezler. Fotonların bir kısmı , duvar dokusundaki atom elektronlarına çarparak soğurulurlar, kalanı geçer...
    Kuantum tünelleme için: https://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/38090/
    Radyo sinyallerinin duvarları aşmasının sebebinin doğal boşluklardan ziyade dalga boyunun normal ev duvarlarından çok daha büyük olmasından kaynaklı olduğunu biliyorum. Fotonun duvarda ortaya çıkma ihtimali düşük oluyor. Metrelerce toprak ve beton altındaki metrolara ulaşamaması gibi. Tanımda söz ettiğiniz parçacık bizim foton olsa aynı şey olmuyor mu?
    Cuncan 08 Ocak 2019
    Dalga boyu genişliği ve engel kalınlığı konusuda net bilgim yok. O yüzden dalganın özelliklerini kullanmam gerekiyor.
    Normal de dalga, bir ortamdaki doku üzerinden bir etkinin-enerjinin aktarılması iişlevini görüyor. Ses dalgası, havadaki molekülleri titreştiriyor, titreşen molekül bir sonraki molekülü titreştiriyor, o da bir sonrakini ...
    Bu sayede ses kaynağından çıkan enerji dağılıyor. Ortamdaki titreşen molekül sayısı artıkça, etkinin hızı ve yayılma alanı genişliyor. Ses'in sudaki hareketi gibi...

Oysa elektromanyetik dalgalar bir ortama ihtiyaç duymuyor. Ya da en azından varsa bile biz tespi edemiyoruz. Üstelik daha katı, yoğun ortamdan geçerken enerji kaybediyorlar. Wifi yayını almak için uğraşırken karşılaştığımız engelleri düşünün. Bir kapıyı açıp kapatmak bile mesafeye göre sinyalin şiddetini etkiliyor.

Dalga boyunun muhakkak bir etkisi vardır. Çünkü her fotonun bir enerji yükü var ve bu enerji yükündeki fotonu taşıyacak dalganın da belirli niteliklerde olması lazım. (Bu kısımda kendi varsayımımdan hareket ediyorum.)
    Eğer elektromanyetik dalga formundaki foton etkileşime giriyorsa, yansıma da olduğu gibi, malzeme atomlarındaki elektronları uyarıp, yörünge değiştirmeye zorlaması ve ardından bu elektronların bu fazla enerjiyi foton olarak salıp, kendi doğal seviyesine dönmesi lazım. Serbet kalan bu yeni fotonda bir sonraki elektronca soğrulup, aynı işlemden geçirilimesi lazım. Ta ki açık alana ulaşan kadar.
    Bu durumda ise sinyal gücünde düşme olmaması gerekir diye düşünüyorum.

O yüzden boşlukların geçişte rolü olduğunu düşündüm.
    Yer altında veya kalın katmanlar arasından geçerken tamamen soğrulup, sinyalin gücünü kaybetmesini de bu bağlamda ele alıyorum.
    .
    Fotonda parçacıktır ama fotonun tünelleme yapabildiğine dair hiç bir bilgim yok.Bildiğim tünellemelerin hepsi "kütleli parçacıklara "dair .

Belki başka bir arkadaş bizi daha net bilgiyle aydınlatır... (?)
    elektronlarla alakalı değil mi?Işığa göre radyo dalgasının enerjisi az olduğu için duvardaki elektronlarla etkileşime girmeden geçebiliyor sanırım.
    optimus 09 Ocak 2019
    kuantum tünel nedir bilmiyorum. kuantum atom altı şeylerle alakalı değil mi ya?atom altı parcacıklar filan.
    optimus 09 Ocak 2019
    Duvar aslında bir bütün olarak görünse de, aslında neredeyse boştur. Sadece duvar değil her şey boştur. Mesela otururken aslında sandalyeye temas etmezsiniz. Arada ufacık bir boşluk kalır. Sandalyenin, sizin, duvarın her şeyin içinde bir sürü boşluk vardır. Elektromanyetik dalgalar bu boşluklardan geçebilir.
    Mustafa Okat 10 Ocak 2019
    Radyo vericiden yayılan elektromanyetik dalgaların tamamına yakını bu boşluklardan geçerken ev tipi ampulden yayılanlar neden duvardaki bu boşluklardan yararlanamıyor?
    Cuncan 10 Ocak 2019
    Bildiğim kadarı ile yararlanamamak değil. Duvardaki atom elektronları tarafından soğuruluyorlar. Absorbe ediyor duvar.Çünkü ışık güçlü olduğundan diğerine göre etkileşime girebiliyor. Diğeri teget geçip aralardan geçiyor. Böyle anladım.
    optimus 10 Ocak 2019