Kütleçekim kuvveti aslında elektriksel kuvvetin bir varyasyonu olabilir mi?

Hasan Er 18 Ekim 2018
    Elektriksel kuvvetin formülü k.q1.q2/d2 şeklinde. Kütleçekim formülü ise G.m.M/d2 şeklinde. Formüller birbirlerine benziyor sadece sabitlerin değerleri değişik. Ayrıca elektriksel kuvvet yükleri çeker. Bir cismin kütlesi ne kadar fazla ise içinde o kadar fazladan molekül ve buna bağlı olarak da fazladan elektriksel yük bulundurmalıdır. Dolayısıyla iki kuvvette kütleye göre artıp azalmaktadır. Benim de sorum şu kütleçekim aslında ayrı bir kuvvet olmayıpta elektriksel kuvvetin başka bir formu olabilir mi? Belki de kütleçekimin parçacıklarının bulunamamasının nedeni de budur.
    Hasan Er 18 Ekim 2018

Rick Sanchez 18 Ekim 2018
    Formüller kuvvetlerin mekaniğini yani nasıl davrandıklarını açıklamaya çalışan nicelikler. Bence benzerlikleri kuvvetlerin benzerliğini göstermek için yetersiz. Üstelik değiştirilebilir, geliştirilebilir hatta geçerliliği ortadan kaldırılabilir. Nitekim Einstein'in genel görelilik teorisi kütle çekimi başka bir formülle gerçeğe daha yakın olarak tanımladı bile. Bu noktada Newton'un formülünün klasik mekanik için geçerliliğini koruması, yanlışlanmış olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Einstein bu durumu zamanında tartışan insanlara " Newton bir teori sundu, bugün genel görelilik konuya daha iyi bir açıklama getirdi. Belki yarın benim teorime de daha iyi bir açıklama getirilecek ve genel görelilik çöpe gidecek" şeklinde bir açıklama yapmıştı. (tam metni hatırlamıyorum ama içerik böyleydi.)

İkinci konu kütlelerin elektromanyetik kuvvet içermesi durumu. Evet tüm madde bu kuvveti içerir ama denge durumundadır. Denge durumu değişirse, dengeye gelmek için hamle yapar ve nihayetinde dengeye gelecektir. Eğer bir gezegen oluşmuşsa büyük oranda denge söz konusudur. Bu nedenle ciddi bir elektromanyetik kuvvet yoktur. Burada kastım büyük bir kütleyi çekebilecek bir kuvvet. Birde gravitasyonla elektromanyetik kuvvetin farklılıkları var. Birinci ve en önemlisi elektromanyetik kuvvet, kütle çekim kuvvetinden çok çok büyük bir etkiye sahip, ikincisi elektromanyetik kuvvet iki yönlü (itme ve çekme) yerçekim kuvveti ise tek yönlü (çekme).

Tüm bunlarında yanında sorunuzu düşünülmeye değer buluyorum. Çünkü graviton diye adlandırılan varsayımsal parçacık kütle çekim kuvvetinin haberci parçacığı ve kütlesiz. Spini ise 2. Foton ise elektromanyetik kuvvetin haberci parçacığı ve spini 1. Foton hakkındaki yargı kesin ama graviton 1 spine sahip olabilir. 1 spine sahip olması demek itme çekme kuvveti uygulayabilir demek. Belki henüz keşfedemediğimiz bir itme kuvveti uygulayan kütleler vardır. Eğer öyleyse graviton ile fotonun ilişkilendirilmesi mümkünde olabilir. yinede aynı olmadıkları konusu gerçek gibi. Çünkü kuvvetler arası ciddi bir fark mevcut.
    Taylan Başkan 15 Kasım 2018