0

Bilgi bir parçacığın ya da parçacıklar bütünü ( ben, sen, dünya, yıldızlar vs.) hakkındaki tüm fiziksel bilgilerdir. Örneğin bir parçacığın hızı, konumu, sıcaklığı, titreşimi, enerjisi vs bilgiyi tanımlar. Kuantum fiziğine göre bu bilgiler hiç bir zaman yok edilemez. yani vücudumuzdaki tek bir atomun bile geçmişini 13,8 milyar yıl öncesi büyük patlamaya kadar hesaplayabiliriz çünkü o bilgiler asla kaybolmamıştır. Tabii ki şu anki teknoloji ile bu mümkün değil ama kuantum fiziği bize her ne olursa olsun bu bilgilerin izinin sürülebileceğini söylüyor çünkü bilgi, parçacık ya da cisim bir karadeliğe düşse bile asla yok olmuyor ve geriye doğru takip edilebiliyor. Stephen Hawking ise geliştirdiği teori ile fizik dünyasının ortasına bombayı attı. Hawking'e göre karadelikler devamlı olarak Hawking ışıması nedeniyle kütle kaybediyorlardı. Karadeliklerin yuttukları maddelerin bilgisi karadeliğin içinde saklı olsa bile "Hawking ışıması" sonucunda karadelikler kütle kaybettikleri için bir gün tamamen ortadan yok olacaklar ve böylece yuttuğu maddelerin bilgileri de karadelikle birlikte yok olacaktı. Bu kuantum fiziğine tamamen tersti ve bu durumun kabul edilmesi demek tüm fizik kurallarının baştan yazılması anlamına geliyordu. Bilim dünyasında bununla ilgili tartışmalar hala devam etmektedir. Bir çok ünlü bilim adamı bu konuda Hawking' e karşı tavır aldılar ve bilginin yok olmayacağını iddia ettiler. Hawking, karadeliğin yok olması ile birlikte bilginin de ortadan kaybolacağını iddia ediyordu. Son zamanlarda ise Hawking ve bir kaç bilim adamı, karadelik ortadan yok olsa bile yutulan tüm maddelerin bilgisinin bir şekilde radyasyon olarak uzaya yayıldığını ve geri dönüşümünün mümkün olabileceğine dair bazı açıklamalar yaptılar. Konu özetle budur. Not: https://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/34451/ başlığındaki yazımdır. Soru tekrar geldikçe paylaşıyorum.

Mehmet Ali 5 yıl önce 0