Zaman'ın büyük patlama ile başladığının ve öncesinde olmadığının kanıtları nelerdir?

Burtay Mutlu (shibumi_tr) 09 Ağustos 2018
    Genel ve kabul edilmiş kanıya göre "Zaman" evrenin varoluşu ortaya çıkmış ve Uzay Dokusu ile kaynaşarak, Bildiğimiz Evreni (=Uzay-Zaman'ı ) oluşturmuştur.

Ancak düşünme alışkanlıklarımızda, Zaman'ı olguların ve olayları gerçekleşem-oluşma aşamalarında sıralandırmaya alıştığımız için, "önce" biçiminde bir kavrama da sahibiz.
    ("Önce, Şimdi, Sonra" gibi sıralama bildiren zarf kelimelerini, Zaman kavramı ile eş tutmamızdan kaynaklanıyor. Oysa, bu kavramlar, olguların gelişim aşamalarındaki sıralamalarının, Uzay-Zaman dokusudaki Zaman boyutunun "denklikleri". Ama karşılıkları değil.)

Bu durumda, evrenin oluşumundan öncesini yani "Zaman"ın var oluşundan önceki olguları da bu zarf kelimeleri sayesinde düşünebiliyor ve sorgulayabiliyoruz.

Bu imkandan faydalanarak, fizik kurallarına etki eden ve bir değişken olarak göz önüne alınması gereken "Zaman"ın nasıl bir yapısı olabileceğini? ve Bu "Zaman değişkeninin" evrenin varoluşu ile başladığının kanıtları nelerdir?

Burtay Mutlu (shibumi_tr) 09 Ağustos 2018
    cevap bence kuantum salınmlarında gizlidir

boş uzay aslında boş değil sürekli varolup yok olan kuantum salınımlarından türemekte hatta size bunun bir gösterimini de atabilirim

burada kuantum düzeyinde boşluğun nasıl işlediği çok güzel bir şekilde gösteriliyor hatta size şuu diyebilirim ki evrenin varolan görelilik dokusu bile bu olaydan ortaya çıkıyor diyebilirim

ama herşeyden önce kuantum düzeyinde varolan hiçlik bile bizim bildiğimiz hiçlik olmadığına göre

hiçliğin doğası nedir sorusuna bizi bu sonuç yönlendiriyor
    aslında sorduğunuz soru biraz felsefik olmuş ve güzel bir soru

yada şöyle düşünebilirsiniz zaman gerçkelik yada hiçlik fark etmeksizin istediği filtreden geçen bir süreklilik de denebilir

bana soracak olursanız bunların hiçbir anlamı yok zamanı da hiçliğide varlığıda vareden tek şey insan zihninin kendisidir

bir bkaıma beyinimizin içinde yaşadığımızı nereden bilebiliriz sonuçta nitelik kullanmadan hiçbir varlığı tanımlayamıyoruz bile
    hüseyin can 10 Ağustos 2018
    'Zaman, her şeyin bir anda olmasını engelleyen şeydir' sözü ilgimi çekmişti. Tabiri caiz ise 'bir oldu bittiyi' engelleyen şeydir zaman. Böyle bir sınırlandırmanın olabilmesi için oluşların, etkileşimlerin sonsuz hızda olmaması gerekir ki bu da bildiğimiz ışık hızıdır. Işık hızının mevcut değeri tamamen bizim evrenimizin yapısına bağlı bir sabit olup, diğer evrenlerde ise kesinlikle başka değerlerde olacaktır. Yani demem o ki, evrenimizde akıp gittiğini düşündüğümüz zaman tamamen bu evrene ait ve bing bang ile yaratılış anıyla başlamıştır. Bing bang öncesindeki zaman bizdeki zaman olamaz.
    ercan meydan 28 Ağustos 2018