Evrendeki ışık hızı newton sabiti gibi katsayılar neden sabit bu katsayıları sabit kılan ne?

Rick Sanchez 24 Temmuz 2018
  • -1
    bu makaleyi okumanı öneririm dikkatini alfa sabitine ver
  • -1
    Onur cem dağ yorumun için teşekkürler alfa sabiti çok dikkatimi çekti bu katsayılar evrenimizdeki düzeni ve düzensizliği sağlıyor yani dengeliyor çok garip sayılar gerçekten ve neden sabitler tam bir gizem bilim neden sorularına cevap aradığı için bu gizeme çözüm bulmalı. acaba bu katsayılar insan gücüyle değiştirilebilrmi eğer bu sabit sayılarla oynarsak çoğu fizik yasaları değişebilir bu katsayıları söylendiğine göre evren sonsuz küçüklükteyken veya tekillikteyken oluşmuş olabilir ama o tekillikte acaba nasıl bir ortam vardı enerji nasıl haldeydi tekillikte bu fizik yasalarını oluşturan katsayılarla oynayan şey neydi acaba sorular bitmiyor gerçekten???:)):)
    Rick Sanchez 25 Temmuz 2018
    ubeyde acar

herşeyden önce evrendeki varolan sabitleri gerekli koşullarda değiştirebilmeniz mümkündür

mesela kozmolojik sabit günümüzde kafa karışıklığı yaratsada 5 milyar yıl önce evrene karanlık madde ve enerji hakim olduğu için günümüzde işlemiyor olabilir

onun dışında entropi sadece düzenslzik demek değildir eğer evrenin taqmamı 5400 derece olsaydı güneşten çıkan ışınlar entropiyi daha az etkileyecekti ve dünyada o sıcaklığa evrim geçirebilecek varlıklar olsaydı enerji üretmek için (kullanılabilir enerji 5400 dereceden daha sıcak şeylerden enerji elde etmeleri gerekliydi bu zamanda çoğu sabitin değişmesi gerekmezmiydi?

son bir örnek daha vermem gerekirse eğer sicim teorisi doğruysa kütleçekimi vareden graviton parçacıkları üst boyutlara akacağı için bizim evrenimizde kütleçekim kuvveti sürekli olarak azalacaktır bu yüzden kütlekeçim sabitindede değişmeler öngörülebilir ileride neden olmasın ?

saygılarımla
    hüseyin can 25 Temmuz 2018
    onur cem dağ 26 Temmuz 2018
    Evrensel Sabitler, enerjinin bir durumumun başka bir durumuna olan oranları temsil ediyor gibiler...
    Enerji vardan yok olmadığı, yoktan varolmadığı sürece (evrendeki toplam enerji sabit kaldığı sürece de diyebiliriz) bu oranlar sabit kalır diye düşünüyorum.
    Kutsal Bilge 26 Temmuz 2018