-1

Soru çok güzel ve düşündürücü bir soru ilk olarak ışık kavramına bakmalıyız ışık optik dünyasında ayrıntılarıyla incelenen bir kavramdır bilim tarihi boyunca ışığın ne olduğu anlaşılmaya çalışılmıştır ama şu an bile ne olduğu anlaşılamıyor ışık elektromanyetik dalgamı yoksa foton denilen parçacıklardanmı oluşuyor bunun cevabı şaşırtıcıdır çünkü ışık aynı anda iki şeydir -aynı anda iki şey-:))) İşin aslı şu ki ışık hakkında çok gizem vardır örneğin neden saniyede 300000kmdir veya neden kütleçekiminden etkileniyor gibi vb. Renk kavramına gelecek olursak renkler ışığın farklı dalga boylarıdır muzu sarı görmemizin nedeni muzun sarı rengi absorbe etmemesidir aynı şekilde elmada kırmızı rengi absorbe etmediği için ve gözlerimize teknik olarak kırmızı dalga boyları ulaştığı için kırmızı görürüz ama beynimiz yüzünden:(( bazı canlılar mor ötesi dalga boylarını görebiliyorlar aynı şekilde bazılarıda kızıl ötesi dalga boylarını görebiliyorlar yinede iyiki görmüyoruz bazen ayrıntılar görüntüyü mahvedebiliyor ve güzelliği bozabiliyor buda iyi birşey.. Bu konu ile alakalı bir fikrimide belirtmek istiyorum DNA molekülü protein bazlı moleküllerle çok gizemli dalga boylarında bilgi alış verişi yapıyor yani moleküller arası bilgi transferini sağlayan gizemli bir dalga boyu vardır ama bu dalga boyu moleküllerin çeşidi ve dizilişine bağlı olarak farklı bilgiler transfer ediyor olabilir. Saygılar..

Rick Sanchez 5 yıl önce 0