0

Ampulden çıkan fotonlarda ısıtır. Sadece taşıdıkları enerji miktarı çok daha düşüktür. Zaten bu önemli bir sorundur çünkü verilen enerjinin ısı olarak dağılması, aydınlatma açısından ciddi kayıptır. Bu yüzden telli lambalardan, Led ampullere doğru çalışma oldu. Devreye enerji verildiği zaman, akım olarak bu sistemde ilerler. Elektronların hareketliliği ne kadar düşük ise o kadar rahat taşınır. Fakat tele geldiğinde, kullanılan malzeme değişir. Gelen enerji ile yüklenen elektronların titreşimleri artar, yörünge değiştirirler. Birbirleri ile de çarpışırlar. Böylece ortamdaki fazla enerjiyi ortalama olarak dağıtıp, dengeli duruma dönmek isterler. Bunu direnç artışı olarak da düşünebiliriz. Yani devrenin bu kısmı yüksek dirençlidir. (Elektrik akımına) Böylece aşırı yüklenmiş elektronlar, foton ışıyarak bu enerjiyi üstlerinden atmaya çalışırlar. Led lambalarda durum biraz farklı, diyot olarak, elektron ince bir uçtan, biraz mesafe ile geniş alana atlama yapar. Bu arada içinden geçtiği ortamdaki atomun elektronlarını uyarır ve onlarda ışıma yapar. Bu nedenle enerjinin çoğu ısı yerine, ışık olarak kullanılabilinir. Şimdiye kadar, bu tür sistemlerde elektronun hareket ettiği-aktığı, aktığı varsayılmıştır. (Bence durum biraz farklı olabilir.) Fotonlarla ısının aktarım mekanizması konusunu başka arkadaşlara bırakıyorum.

0