uzay zaman dokusunu pozitif yönde değiştirmek mümkün mü ?

hüseyin can 06 Mayıs 2018
    Ben bunu yoğunlaştırılmış bir enerji yapısının en basit yani temel parçalarından itibaren hiçliğe kayma isteği olarak görüyorum. Çarşafı da atomik düzeyde bir süzgeç gibi görüyorum ki temel yani hayalet parçacık dediğimiz parçacıkların bu süzgeçten geçebildiğini ancak daha büyük maddesel parçacıkların buna sadece eğilimli olduğunu düşünüyorum. Bu düşünce doğrultusunda soruna bir cevap ararsam eğer senin dediğin durum bana göre enerjinin yani varlık dediğimiz durumun sıfırlanması durumunda oluyor ki bu da evrenin ilk oluşumunda yani hiçlik durumunda tam da dediğin duruma yani olmayan bir evrenin bu dokuyu çok küçük düzeylerde +y doğrultusunda geçerek bildiğimiz evrenin var oluşuna yol açmasına denk geliyor. Tabii bu sadece bir düşünce ve bilimin şuan ki verileri doğrultusunda sıkıntılı olabilir. Soru için teşekkür ederim, iyi çalışmalar.
    Nobillitty 06 Mayıs 2018
    @nobilitty sizin dediğinzden sonra kuantum düzeyinde uzayzamanın bulunduğu dalgalanmanın hem +y koordinat hem -y koordinatında olabileceğini anladım ve bir bakıma hayalet filtre görevi gördüğünü anlatmışsınız bu güzel birşey fakat +y koordinatında olan eğrinin kütleçekimsel eğrinin tersi yönde oluşturduğu alanın nasıl oluştuğunu açıkladığınız kısmı anlayamadım daha açık anlatırsanız sevinirim :)
    hüseyin can 06 Mayıs 2018
    Evet casimir etkisini incelerseniz 2 levha arasındaki uzay diğer kısımlarına görece daha az vacuum energy barındırdırğı için söylediğiniz yönde bükülmüş olur.
    venividi 07 Mayıs 2018
    Düşünce mantığı şu şekilde; eğer kütlenin yoğunlaştırılmış bir enerji alanı olduğunu düşürsek ve bu enerji alanının hiçliğe eğilimli olduğunu bununda var olan evren dokusunda bir etkiye neden olduğunu düşünürsek şayet şöyle bir sonuca varmamız muhtemeldir: Eğer enerji yani kütle arttıkça evrenin dokusuna çarşaf örneğini verdiğiniz gibi bir etki yapılıyorsa tam tersi yönde yani enerji sıfırlandıkça ya da eksi yönde evrende bir enerji kaybı mevcutsa tam tersi yönde etki bırakacağını düşündüm bu da bana enerjinin sıfır veya eksi durumunda yani bir bakıma evrenin olmadığı hiçlik durumunda dediğiniz gibi +y doğrultusunda evren dokusuna bir etki olacaktır. Bu kısaca eğer kütle varken tam tersi yönde etki ediyorsa kütlenin olmadığı yani enerjinin olmadığı durumda da +y doğrultusunda evrene aynı etkiyi yaparak evrenin hiçlik durumundan çıkmasını sağlayacaktır. Bunu da günümüzde tam olarak anlaşılamamış ancak kısmen yokluk ve varlık durumunda bulunabilen hayalet parçacık dediğimiz parçacıkların yaptığını bu yazımda düşündüm ve bu yoldan çıkarak bu hayalet parçacıkların evrenin ilk evresinde anlattığım etki ile beraber evreni hiçlik durumundan mevcut enerji yoğunluğuna getirdiği sonucuna vardım. Tabii burada farklı sorular sorulabilir ki ilk olarak bu şekilde bir geçişin aslında hiçliğin tam olarak hiçlik durumunda olmadığı sonucuna varılabilir, bunu da düşüncemin bir sıkıntısı olarak gördüm. Tekrar sorunuz olursa sormaktan çekinmeyiniz.
    Nobillitty 07 Mayıs 2018
    "pozitif yönde değiştirmek" derken, "işe yarar bir şekilde değiştirmek" dediğini düşünerek cevap ermeye çalışayım.

Gelecekte, eğer mümkün olursa uzayın dokusuna müdahale ederek ışık hızından daha hızlı hareket etmek mümkün olacak. Warp drive sistemiyle yüzbinlerce ışık yılı uzaklıktaki yıldızlara yıllar, hatta aylar, belkide günler içerisinde gidip gelmek mümkün olacak. Evet hiç bir şey ışıktan hızlı hareket edemez. Işık hızından daha hızlı hareket derken aslında uzay gemimiz ışıktan hızlı hareket etmeyecek, geminin bulunduğu uzay hareket edecek. Uzay gemisinin önündeki motor (artık nasıl bir motor olacaksa) uzayı bükecek ve geminin ön tarafındaki uzayı daraltacak. Arka tarafındaki motor ise tam tersine geminin arkasındaki uzayı genişletecek. Gemi belki de bulunduğu uzayda hareket bile etmeden ışık hızından çok daha hızlı bir şekilde evrende hareket etmiş olacak. Warp drive olarak adlandırılan bu teknik Star Trek dizisiyle tanındı. Bu teknik şu anda sadece konseptten ibaret. Gelecekte de uygulanabilirlik ihtimali pek mümkün değil gibi gözüküyor.
    Mehmet Ali 07 Mayıs 2018
    @mehmet ali;

@hüseyin can arkadaşımızın sorduğu şu sanırım... kütle uzay-zamanda çöküntü yapıyor peki uzay-zamanda bombe (kasis, çıkıntı) yapan birşeyler var mıdır ya da böyle birşey yapılabilir mi_?