0

mutlak 0 noktası maddenin en düzenli entropinin ed düşük ve hareketin en olası olduğu durumdur -273 santigrat derece yani 0 kelvin sıcaklığıdır (wikkipedia : bir maddenin moleküllerinin entropisinin minimum değerine ulaştığı teorik sıcaklıktır. 0 Kelvin, –273,15 °Celsius, 0 °Rankine ve -459,67 °Fahrenhayta eşittir. şimdi sorunuza cevap olarak böyle bir durumda zaman kavramını ele alalım zaman görecelidir bir akışı ilerleyişi temsil eder somut birşey değildir sıcaklığı zamanı etkileyebileceğini sanmıyorum sıcaklık bildiğimiz ve gördüğümüz kadarıyla bizim boyutumuzun bir özelliğidir . yani zaman geneldir bir yapının özelliği gibidir bir binanın temeli ama sıcaklık temel içindeki nesnelerdir etki alanları farklı işleyişleri farklıdır 0 noktası dediğimiz o hesaplanan nokta da(o kadar düşük sıcaklıkta bir deney henüz yapılmadı matematiksel hesaba dayanıyor) parçacıkların hareketi yok denecek kadardır hatta yoktur kinetik enerjinin 0 olduğu nokta hareketin olmadığı nokta ve fizik yasalarında bu sıcaklığı sınır olarak kabul ederiz ışık hızı gibi bu kabulün önemli nedenleri vardır ve bu sıcaklığa ulaşılmayı olanaksız kılar.Ama zaman kavramını işe katacak olursak zamanın sıcaklıktan bağımsız olarak ileriye doğru bir akışı olduğunu düşünüyorum zaman hareketsizlikten süregelen ve tüm kavramların en temelinden (mutlak sıfır hareketin en az olduğu nokta hızın başı büyük patlamanın öncesi enerjinin oluşumu)başlayan olguların akışıdır onlara bir çerçeve olarak belirlenmiş bir düzenleyicidir .( tamamen felsefik :D)

onur cem dağ 6 yıl önce 0

öncelikle ışık hızı hız kavramındaki bilinen en son sınır olsada evrenin genişliğine göre kat kat yavaş gelmektedir güneşten çıkan foton parçacıkları dünyaya yaklaşık olarak 8 dk sonra varır . fizik yasaları gereği evrende hep ileriye doğru bir akış vardır zaman , entropi , hız !! hız içinde bu geçerli durumdadır bence her parçacık için bir temel hız limiti vardır. madde uygulanan kuvvetler ile hız kazanabilir ışık hızını geçmemek şartı ile uygulanan kuvvetleri kaldırıp hızı azaltılabilir min hız sınırına kadar sabit sıcaklıkta bunlar yapılabilir ayrıca sıcaklığı değiştirerek maddenin taneciklerinin hızı arttırılır yada azaltılır soğutulan bir maddenin tanecikleri yavaşlar min. sınır olan 0 kelvine yaklaşık bir sıcaklığa kadar ulaşılabileceği kabul edilir ama hareketin 0 olduğu noktaya ulaşılamaz kuantum boyuttaki fizik yasası gereği parçacıkların tamamen hareketsiz olduğu sıcaklığa asla ulaşılamaz bir sınırdır buda önceki yazımda belirtmiştim . ışık hızında bir parçacık için zaman kavramı anlamsızlaşır zaman durmuştur peki mutlak 0 daki hareketin olmadığı noktada parçacık için ne olur ? biliyoruzki tüm maddeler sicimlerden oluşur (bkz:sicim teorisi) evrenin başlangıcından itibren hareket vardır ve bu noktaya ulaşırsak big bangten öncesini görebiliriz ilk hareketin nasıl başladığını ileriye doğru akışın başını anlayabiliriz belkide en azından o anda aprçacıkların nasıl bir davranış sergilediğini gözlemleyebiliriz hareketsizlikten hareketin oluşunu açıklayabiliriz belkide

onur cem dağ 6 yıl önce 0