0

Aykut, Bir insanın, (yani çok parçacıklı bir sistem olarak düşünürsek) ışık hızını aşıp geçmişe gitmesi olası değildir. Ama Kuantum fiziği tek parçacıkların davranışları hakkında bazı sonuçlara ulaşmıştır. Parçacıklar açısından zamanın ileriye ya da geriye akması hiç önemli değildir. Çünkü madde oluşurken aynı enerjiye sahip anti-madde dediğimiz karşı parçacıklar da oluşur. Bu zorunludur. Bir tek kuark ortaya çıkıp evrene dahil olamaz. Mutlaka anti kuark da yaratılıp evrene ikisi birlikte dahil olmak zorundadırlar. Aynı şekilde, en küçük lepton olan elektron yaratıldığında anti elektron da yaratılır. Ona "pozitron" adı verilmiştir. İşte pozitron, zamanda geriye giden bir elektron anlamına gelir. Yani elektronun tersidir. Bir tek parçacık zamanda geriye giden anti parçacığının tersidir ve evren bu şekilde denge sağlar ama sadece o kadardır. Yani iki ya da daha fazla parçacık bağlanıp atom oluşturduklarında artık bu atomun zamanda geriye gitmesi söz konusu değildir. Hele 10 üzeri 24 sıfırlı parçacık taşıyan bir insan için hiç mümkün değildir. Yine de sorunuzdaki gibi ışık hızını aştıkları için geriye gitmezler. "Yani evrenimizde böyle bir geçiş durumu mümkün değildir." Bazı kavramlar farklı ölçeklerde çalışan fizik yasalarında farklı anlaşılabilir. Bu yüzden heyecan yaratılır ama kavramları yerli yerinde kullanırsak her şey basitçe anlaşılır durumdadır.

0

Lanet olsun ki okullarda insanlara zamanın ne olduğunu anlatmıyorlar.Bu yüzden insanlar geçmiş veya gelecek diye bir kavrama inanıp duruyor.Bunlar sizin beyninizde bulunan """"""""HAFIZA""""""""" özelliğinizin oluşturduğu şeyler.Gerçek evrende geçmiş zaman diye bir şey yok.Zaman denilen şey reaksiyon yaşayıp konum ve yapı değiştiren olayların tümüdür.Sizin düşüncenize göre bir kağıt çakmakla yakılıp yok edilir artık kağıdın atomları amorf olup başka bir elemente dönüşmüştür.Fakat bi şekilde bir kişi ışık hızına çıkınca bu kağıttaki reaksiyon tersine döner yani yanma işlemi için yanıcı madde yanma ısısı ve oksijen gerekmez tam tersine duran bir yerde kendi kendine karbondioksit ısınır oksijene dönüşür atomlar tekrar birleşir ve kağıt geri oluşur.BÖYLE BİR MANTIK YOK.Evrende ışık hızını aşan şeyler var fakat onlar bunu yaparken evrende zaman geri akmıyor.Mesele kara delik ışığı vakumlayabilmek için ışık hızından çok daha yüksek bir vakuma ihtiyaç duymalı ki ışığı vakumlasın.Binlerce kara delik sürekli olarak ışık hızını geçen hızlarla vakumlama yapıyor fakat evrende hiç bir reaksiyon terse dönmüyor.Kısaca sizin anlayacağınız şekilde ZAMAN=REAKSİYON yani hareket edip konum ve şekil değiştiren olaylar bütünü.Eğer evrendeki reaksiyonu tam tersine çevirmeyi başarırsanız Mesela tüm bozon foton graviton elektron mezon baryon....... tüm bu parçacıkların spinini saat yönü değilde saatin tam tersi yönüne çevirirseniz belki reaksiyonlar tersine döner ve zaman dediğiniz o olgu evet geriye doğru akabilir.Fakat bunu yapsak bile bu spinler ters dönmeye başladımı bu reaksiyonlar oluşurmu bilmiyoruz.Yani evrende kimse zamanda geri falan gidemez.Sadece kağıt üzerinde atomların bir önceki halleri tahmin edilebilir.Onuda bu evrenin içindeki atom sayısının GRAHAM sayısından fazla olduğunu hesaplarsak siz tahminen bilmem kaç bilinmeyenli bir denklem çözmelisiniz.Mesela bilinmeyen sayısı 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000 falan hatta çok çok çok daha fazla olacaktır.Sen bunu çözsen zaten parçacıklar saygı duyup senin için reaksiyonlarını ters çevirirler.

Özgür Özen 5 yıl önce 0