aklıma hep takılan birşey var , elementlerin asıl kaynağı nedir? yani bir hidrojen ya da oksijen atomu tam olarak neyden yapılıyor? yardımcı olursanız sevinirim

Defne Yılmaz 29 Mart 2018
    Büyük patlamadan ancak 3 dakika sonra evrenin element çekirdeklerini oluşturabilecek kadar soğuduğu düşünüyor. Yani o kadar enerjik bir yapı ki güçlü nükleer kuvvet bile 3 dakikalık soğuma evresinden sonra etkisini gösteriyor. Bu çekirdekler de ancak 300000 yıl sonra ilk elektronları kendilerine çekerek en hafif 4 element olan hidrojen, helyum, lityum ve berilyum atomlarını oluşturuyor ki eksik ya da fazla kimse bilmese de miktarları bu oluşma evresiyle sınırlı. Gerisi ise zamanla yıldızların merkezinde hidrojenden başlayarak demire kadar belirli aşamalardan geçerek füzyon ile oluşuyor. Demire gelindiğinde artık yeni elementler oluşturmak enerji yaymak yerine enerjiye ihtiyaç duyuyor.

Bu yüzden demirden sonra gelen elementlerin oluşması esnasındaki gerekli devasa enerji ancak evrendeki en kuvvetli patlama olan süpernovalar sayesinde karşılanabiliyor.
    Vide supra 30 Mart 2018
    Yukarıdaki arkadaşın yorumlarına katılarak birkaç şey söylemek istiyorum;

Big bang 'tan biraz ilerilere gidersek karşımıza hafif elementler çıkacaktır bunlardan ilki olan hidrojen füzyon sonucu ondan biraz daha ağır helyum atomu oluşturacak helyuma dönüşen atomlar daha sonra berilyum, carbon, oksijen'i meydana getirirler (yüksek ısı sonucu) daha fazla enerjiye sahip olan atomlar karbon, oksijenle demir ve nikeli oluşturur, tabi bu durumda bir süpernova patlar ve nikelden sonra gelen ağır elementler bu sayede oluşur, bunların yapıtaşları bilindiği gibi iki yukarı bir aşağı (proton) kuark, iki aşağı ve bir yukarı (nötron) kuark ve yörüngede bulunan elektrondur (egzotik parçacıklar bunların dışındadır tabi) bütün elekronlar/protonlar özdeştir onları farklı kılan atomların sayısı ve yerleridir nerede yaparsanız yapın tek bir proton ve elektronu birleştirirseniz hidrojen atomu elde edersiniz (nötronu olmayan tek elementtir, bundan sonra gelen atom döteryumdur ve nötronu olan ilk izotoptur) konu dallanıp budaklanmaya müsait.
    ismail çelik 30 Mart 2018
    @defne yılmaz; anlamanız için tüm atomların atası hidrojendir... bigbang den sonra oluşan helyum, lityum, berilyum bunların hepsi hidrojen atomlarının füzyonu sonucu oluşmuştur.