Arkadaşlar merhaba öncelikle bir sorum olacaktı sizlere; Genelleştirilmiş izafiyet teorisi nedir yani genellemeden ne anlamamız gerekiyor

ismail çelik 21 Mart 2018
    Cevap için sağolun ama bunu kastetmemiştim dediklerinizi onaylıyorum fakat türk fizikçimiz behram kurşunoğlu bu konular üzerine çalışmıştı neyi kastetmişti bununla ilgili
    ismail çelik 22 Mart 2018
    Prof. Dr. Kurşunoğlu, evrenin meydana gelişini açıklayan “Büyük Patlama” (Big Bang) adlı popüler teorinin yerine, bilimsel temel deneylerle ortaya koyduğu “Genelleştirilmiş İzafiyet Teori­si”ni bilimsel olarak şöyle izah etmiştir:

“En büyük güç sahibi olan Al­lah, yaratmak ve yönetmek için evreni meydana getirdi. Evrende temel ve manyetik yükler bulun­maktadır. Orbitron Teorisi adını taşıyan bu teori, evrendeki kuram­sal çalışmaları içine almaktadır… Evrenin yaratılmasında ilk iki üç saniye içinde, evrenin büyük bölümünü oluşturan 108° parçacık meydana geldi. Zamanın başlan­gıcından önce evreni kaplayan za­man öncesi güçlerin alanı vardı. Milyarlarca sene sonra bu alan çok yüksek yer çekimi sebebiyle çöktü ve bir atomdan trilyonlarca kere küçük ‘mikroblackholes’ denilen ‘mikrokaradelikler’ ortaya çıktı. Bu deliklerin yarısı maddeden, yarısı ise değişik yapılı karşı maddeden meydana geliyordu. Bu delikler­den zaman öncesinde başlayan büyük bir yangın evrene dağıldı. Madde ile karşı maddenin çarpış­ması her şeyi imha eden patlama­lara sebep oldu. Madde ile karşı madde birbirinden parçalanma ne­ticesinde ayrılınca yeni parçacık­lar, zamanla yıldızlar, gezegenler, karşı gezegenler ve insanlar, çok muhtemelen de karşı insanlar ya­ratıldı.”

‘Mikrokaradelikler’i de şu şekilde açıklamıştı: “Aklın alamayacağı kadar bü­yük yerçekiminde meydana gelen ‘mikrokaradelikler’ hemen hemen ‘O’ boyuta yakın ve brotonun 1 milyon trilyon misli ağırlıkta yeni parçacıklar. Bu ağırlık ise 1’in 10 milyonda biri ağırlıkta. Yani tesh­ili mümkün olamayacak ölçüde az ağırlıkta.”

onur cem dağ 24 Mart 2018