Sonsuzluk nedir? Sizce gelecek zamanda tanımlanabilecek mi?

Vepra 04 Mart 2018
  • +1
    Bana göre sonsuzluk kavramının tanımı şudur: " Sonsuzluk, var oluş ve yok oluş döngüsünde takılı kalan sonlu hayatların sınırlı zaman algılarının bir ürünü. "
  • +1
    Bir şeyin varlığını sürekli sürdürme yetisine, sonsuzluk diyoruz.
    Bu bir tekrarlar döngüsü de olabilir ya da olgunun üstüne, sürekli ekleme ya da çıkartma imkanı da olabilir.

Zaten tanımlanmış durumda. Sürekliliğinden dolayı, bir çok farklı olasılığı aynı anda kapsayabildiği için bu tanımı ortaya koymak çok zor oluyor. Ama mesela sayılarda sonsuzluğu ele alırsak, bununla işlem yapılabiliyor.
    Fizikte sonsuzluk daha çok bir limite yaklaşma oranının düşmesine benziyor. Neyseki Planck sabitlerinden dolayı sınırı var. Bu da evreni belirlenebilir (determinist) yapıyor.

Ayrıca ilginç bir nokta daha var. Mesela Pi sayısı bizim evrenimizde, sonsuz olabilir. Ya da sonsuz...
    Aslında çember de "belirli" de bir çevre uzunluğunun, "belirli" bir çapa olan oranından ibaret.

İki belirgin, belirlenebilir sayıdan, sonu olmayan sürekliliği olan bir sayı çıkıyor.

Ya evrenimiz (uzay-zaman olarak) şu ankinden daha farklı bir eğime sahip olsaydı? Net, belirlenebilir bir sonuç olurmuydu? (kağıda çizilen bir çemberi, bir topun üzerine yapıştırarak tekrar çapını (iki boyutluymuş gibi) , izdüşümsel merkezinden hesaplayın. Farklı olduklarını göreceksiniz.)
  • +1
    var olan her şeyin bir var olma varlığın var olma anı vardır yani her varın bir başlangıcı vardır
    başlangıcı olanın sonu da vardır
    başlangıcı olan sonsuz olamaz
    burtay hocam sayılardan örnek vermiş
    sayılar somut.deildir sayıları var eden bizim düşsel..dunyamızdır
    gerçekte var olmayan ďüşsel. tanimlamalar
    somut varliklar için örnek delil teşkil etmez
    yasin yasin 05 Mart 2018
  • +1
    sanirim varlik ve yokluk klasik mantik ve felsefe tanimlaması dışında
    yeni.bir mantık ve bakış açısıyla yeniden
    derlendirilip yorumlanmali tanımlamalar bu
    yeni bakış açısına.göre yapılmal
    yasin yasin 05 Mart 2018
  • +1
    Evet bana da ilginç gelen pi sayısı oluyor genelde. Pi sayısı sonsuz olduğu halde işlemler yapabiliyoruz. Çok ilginç geliyor, bir o kadar da güzel. Teşekkürler cevaplarınız için hepsi gayet mantıklı.
    Vepra 06 Mart 2018
  • +1
    Bu birçok kitapta söz ediliyor . Sonsuzluk bir yandan işimize gelen bir yandan da tanımlayamadığımız , tanımlasakta pek sözgelimi olmayan bir kavramdır . Birçok tanımı olanın fizikle alakası şöyledir ; Eğer matematiksel olarak bir sonsuzluk kavramı var ise , o teoride bir şeyler ters veya eksik demektir . Başlangıcı olanın sonu da vardır . Evren bu günde 14 milyar yaşında ise . Bunun genişlemesi vardır ki evren 2 boyutla başlayıp birçok boyutla bitmek zorundadır . Her 10ÜSSÜ8 yani 1 nanomilyarda 1 foton dalgasını pozitronuna fazla kılan kuarklar ve gluonlar mevcutsa , farklı türden kara enerji ve kara madde gibi kavramlarda vardır ki bunlardan kara enerji olanın makro boyutta evreni genişlettiği düşünülüyor . Kara madde ise mikro boyutta ve onların paketçik gibi çarpmasına ve gözümüzde görülmesini engelleyen bir şeyler var . Ne zamanki enerji ve yoğunluk ters düşer ve bir evren beyaz cüce ( YANİ BİR YILDIZIN KENDİ ÜZERİNE ÇÖKÜŞÜ ) gibi püskürüp büzülürse , o zaman sıkışma sonucu evrenler paradoks yaşayacak yalnız bizler olmayacağız , belki de farklı türler ortaya çıkacak ? Kim bilebilir . Teorik fizikte her şey mevcut ve söze gelebilir . Einsteinin bir teoremindede sonsuzluk bulunduğu için şuanda da hala tam kabul edilmediği genel görelilikten bellidir :) Umarım fikir danışmanı olmuşumdur.
    Batıkan Muratgül 08 Mart 2018