0

Fizik temelde maddenin madde ile ilişkisini inceler. Bu açıdan evrendeki her şey fiziğin alanı içerisindedir. Okuduğun ve öğrendiğin husuları gerçek hayatta bulabilmen seni etkilemiş itelemiş olabilir. Lakin fiziğin canını belki sıkabilicek temelleri vardır. Bunlardan en gereklisi elbette matematiktir. Zira fizik evreni anlar ve matematik dili ile bize anlatır. O yüzden matematikle aranı iyi tutarasan seni oldukça güzel yerlere getirebilir. Diğer bir yandan örneğin Odtü gibi Türkiye'deki en kaliteli fizik eğtimini veren kurumlarda ingilizce öğrenim var. Hadi burdan yırttin fizik kültürüne bağlı kalmak işin daha derinlerine inmen için gayet iyi seviyede ingilizce hakimiyetin olmalı. Bu saydiģim iki ders lise için senin ekstra önem goştermen gereken şeyler. Bu derslerden arta kalan zamanda ilk olarak bilimin ne olduğunu öğrenmelisin. Bunun için sana Celal Şengör tavsiye ederim. Youtube videolari bunun için yeterlidir. (Bilim felsefesi yapmayacaksan). Daha sonra izafiyet, multiverse, kara delikler, big bang, kuantum fiziğini sözlü olarak inceleyebilirsin. Bu konu başliklari seni fiziģin nelere kadir olduģu konusunda aydınlatacaktir. Kitap olarakta kuantum fiziği için "köpeģine nasıl kuantum öğretirsin"türü, fazla akademik jargonu olmayan basit kitaplar sana başlangıç için çok şey katar. Ama hepsinin başında Celal Hocanin sana bilimi öğretmesine izin ver gerisi gelicektir. Ek olarak daima öğendiklerini tekrar et ve yeni bilgilerle kaynaştirmaya çaliş. Bu hem seni zinde tutar hem de yaratıcılığın muazzam haźını verir. Bu haz zaten sana merak özveri ve enerji vericektir.

kadir kablan 6 yıl önce 0