0

mahzar bey kuantum fiziğinde geçmişi ve geleceği tahmin edebilen öngörüler olasılılar mevcuttur ve bu olasılıkları kulanarak bir parçacığın ilerideki durumunu varsayımsal olarak çıkartabiliriz bir nevi matematik konusu olan olasılıklar gibi düşünebilirsiniz eğer matematikteki olasılıklar fikirini fiziğin gerçekliğine uygularsak bu kesinlikle kuantum mekaniği olur örnek verecek olursam elinizde 10 top var 6 tanesi kırmızı 4 tanesi mor rastgele bir top seçiyorsunuz ve kırmızı çıkma olasılığı nedir ? 6/10 peki kırmızı çıkmama olasılığı nedir ? 4/10 ki bunların ikisini toplarsanız 1 yani kesin olay olur dikkat ettiyseniz kırmızının çıkmama olasılığı morun çıkma olasılığı ile eşit yani biz bu önermelerden yola çıkarak seçimlerimizin irademizin aslında olasılıklar üzerine olduğunu anlayabiliyoruz ki irademiz olasılıklar üzerine ise bu kader anlayışımızın birebir aynısıdır o zaman kuantum fiziği bize hem geleceğimii hem geçmişi öngörmemizi sağlıyorsa neden kaderimizi ve olaylarmızı gremizyoruz? diye birşey sorabilirsiniz kuantum dünyası görülen dünyanın dışında olan acayip fenomenlerle dolu bir dünyadır eğer kuantum fiziği ve genel görelilik teorisi birşleştirilir ise ki bana sorarsanız çok fazla eksik var görelilikte eğer birleştirildiğini varsayarsak big bang dan evrenin sonuna kadar olan tüm olasılıkları öngörebilir ve çıkarım yapabiliriz ... yardım edebildiysem ne mutlu

hüseyin can 6 yıl önce 0