Sorularım var!

Mr.Physics 21 Mayıs 2015
    1)İvmelenen elektrik yükü neden foton yayar? | 2)Yerçekimi nasıl ortadan kalkar? | 3)X ışınları,gama ışınları vs. bazı ışınların maddenin içinden geçme sebebi nedir? | 4)Zıt yüklü parçacıklar arasında neden foton alışverişi vardır? | 5)İzafiyet teorilerinin kuantum fiziksel açıklaması var mıdır? | CEVAPLARINIZI BEKLİYORUM.
    Mr.Physics 21 Mayıs 2015
    "Bilimciyseniz, teker teker gelin !" diyecek sayfa... 1) Fazla enerjiden kurtulur. 2) a)Kütleçekimini nötrleme ise "bilmiyorum. b) "Fiziksel ise "karşı güç uygulayarak. 3) Frekansları -dalga boyları ayrıntıları unuttum. 4) Bilmiyorum. Enerji dengelenmesi (nötrlenmesi) diye hatırlıyorum ama "Bilmiyorum." 5) Geçerli ve kabul görmüş bir cevap duymadım. Sicim teorisi bu konuda en iddialı olanı ama o da bilim çevrelerinde, uygulanabilir ve denenebilir olmaması nedeniyle (şimdilik) araştırma konusu olmuyor.
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    "Bilimciyseniz, teker teker gelin !" diyecek sayfa... 1) Fazla enerjiden kurtulur. 2) a)Kütleçekimini nötrleme ise "bilmiyorum. b) "Fiziksel ise "karşı güç uygulayarak. 3) Frekansları -dalga boyları nedeniyle enerjilerinin sönümlenememesi, ayrıntıları unuttum. 4) Bilmiyorum. Enerji dengelenmesi (nötrlenmesi) diye hatırlıyorum ama "Bilmiyorum." 5) Geçerli ve kabul görmüş bir cevap duymadım. Sicim teorisi bu konuda en iddialı olanı ama o da bilim çevrelerinde, uygulanabilir ve denenebilir olmaması nedeniyle (şimdilik) araştırma konusu olmuyor.
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    10 numara sorular tebrikler. Beni de aldı şimdi bur sorular. Isıyla ışığın ilişkisi nedir?, Uzayda neden yerçekimi yok?, X ışınları gama ışımaları gibi ışınların geçemediği maddeler nelerdir?, Hamamböceği neden radyasyondan etkilenmez.?
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Bu soruların cevaplarına çeşitli yazılarda sık sık değindik. Ama bazen tekrarlanmasında fayda olabilir. Gerçi Sayın Eker’de faydalanır bu şekilde. 1) İvmelenen elektron, enerji fazlasından fotonla kurtulur. 2) Kütle çekimi ortadan kaldırılamaz. Ama yer çekimi serbest düşüş esnasında belirsizleşir. Enerji dönüşümü vardır. 3) Bu ışınların fotonlarının taşıdığı enerji, frekansı ile alakalıdır. Enerjileri soğrulmaz ya da az soğrulur. 4) Foton evrenimizde enerji paylaşımı ve dağıtımında kullanılan ana parçacıktır. Hemen hemen tüm enerjiler, ışıma ile birbirine taşınır. Zıt elektrik yüklü cisimlerde de enerji dengelemek için ( birbirleri ile aynı değerde olabilmek için) enerji alışverişi olur. 5) Bunları bir arada içeren kuram hala aranıyor. Her şeyin teorisi de denebilir. Sicim teorisinin en yakın gibi duranı. Ancak teorinin geçerlilik kazanması için sınanabilir olması, deneye tabi olması lazım. Bu konuda sicim teorisi çok zayıf kalıyor. 6) Her enerji türü gibi ısı da fotonlarca taşınır. Foton ise ışık2ın ana maddesi 7) Salt Uzay-zaman ortamı, cisimlerin sürekli serbest düşüşte oldukları ortamdır. 8) X, Gama ışınları gibi kurşun gibi yoğun çekirdek ve elektron içeren maddelerden geçemez ya da zor geçer. Fotonların enerjisinin önemli bir kısmı soğurulur. 9) Hamamböcekleri kınkanatlı familyasından en dayanıklı canlılardandır. İlk önce vücudunu kontrol eden beyni tek parça değildir. Vücuduna dağılmış sinir düğümleri de mevcuttur. Bu nedenle vücut fonksiyonlarını kontrolden farklı merkezleri vardır. (İnsan vücudu içinde benzer bir sinir merkezi, sindirim sistemini beyinle ortak ve beyinden bağımsız kontrol eder. ) DNA yapısında kendisini yenileme ve adapte olma süreci çok hızlıdır. Bu nedenle gerekli değişiklikleri sonraki kuşaklarına aktarabilir. Radyasyonun DNA’da yaptığı kırılmaları da, daha karmaşık canlılara göre daha çabuk tamir eder. Mesela insanlarda tamir mekanizması her hücre grubu için aynı değildir ama tek merkezden yönlendirilir. Bu nedenle karaciğer %100 rejenerasyona sahipken, mesela böbreklerde bu oran yar yarıya düşük olabiliyor. Sistem bir yerden bozulunca diğerlerini de olumsuz etkiliyor) 10) İlk yoğurtta, peynir mayası bakterileri kesilmiş bir buzağı ya da koyunun işkembesindeki mayalanmış sütten elde edilmiştir. Mesela danalardan peynir mayaları üretilmiştir. Ot, yani selüloz şeker ile aynı temel kimyasala sahip olsa da molekül olarak 30 bin–40 bin molekül gibi büyük sayılarda bağlarla olabiliyor. Bu nedenle, bu hayvanların sindirim sisteminde selülozun parçalanması için desteğe ihtiyaç oluyor. Bizdeki bağırsak florası bakterileri gibi bakteriler işkembenin özellikle ilk bölümlerinde oluyor. Burada bakterilerce mayalanıp parçalanan selüloz daha sonra sindirim sisteminde daha küçük parçalara ayrılıyor. Bu parçalanmış moleküllerin en küçüğü zaten glikoz. İnsanlarda bu tür bir yapı yok, bu nedenle inekler gibi ot sindiremiyoruz. Ancak şimdi körelmiş olan apandisitte bu tür bakteriler olabiliyor. Yine de bunlar daha çok yenen ufak tefek selülozik parçalar, çekirdek gibi kullanılıyordu tahminen. Şimdi işlevi bozulduğu için iltihaplanmaya neden oluyor daha çok...
    Her soruya bilgimiz çerçevesinde düzgün cevap vermenin; kendimize, karşımızdakine ve bu sitedeki diğer arkadaşlara bir saygı borcumuz olduğunu düşünüyorum.
    Bu nedenle ya hiç cevap yazmamalı ya da yapıcı cevaplamak bize yakışan olmalıdır.
    Zaten bilimsel anlamda kıt kaynakları ve zekâları olan bir milletiz.
    Sayın Eker, Türkiye ile Türkistan’ı bilimsel açıdan kıyaslarsa, nasıl eksik noktalarımız olduğu daha da iyi anlaşılır. Birbirimize elimizden geldiğince yardımcı ve destek olmalıyız.
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    örnek vermek gerekirse Dünya. Dünya'nın yerçekimini ortadan kaldırmak istersek dünyayı yok etmek veya uzayı daha sert yapmamız gerekir bunlarda olamayacağı için imkansızdır yani sen bir koltuğa oturduğunda koltuk çöküyorsa ve sen oturduğun yerin çökmemesini istiyorsan ya oturmayacaksın yada daha sert bir yüzeye yani sandalye gibi bir yere oturacaksın ama uzayı değiştirme ve dünyayı uzaydan çıkarma gibi bir şansımız yok
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Sayın Mutlu ve Sayın Selçuk gerçekten cevaplar için çok teşekkürler. Bir kaç hafta önce keşfettiğim bu sitede bu tarz güzellikler görmek beni gerçekten mutlu etti. İyi ki üye olmuşum... =) Daha Çok sorularım olacak... =)
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Sayın Mutlu. Uzayda yerçekimi olmayışını sürekli bir serbest düşüşle açıkladınız. Bu bir benzetme mi yoksa bir düşüş var mı? Varsa şayet bu hareketi nasıl açıklayabilirz misal nereye düşüyoruz. Askıda kalıyoruz desek bu yaklaşım daha doğru olmaz mı? Paylaşabileceğiniz bir makale linki var mıdır konuyla alakalı ?
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Ayrıca Fotonu küçük paketlenmiş enerjiler olarak biliyoruz. Öğretilenden yola çıkarak konuşuyorum. Eğer fotonlar paketlenmiş enerji ise ve ısı da bir enerji türü ise ısının fotonla taşınması bir çelişki değil midir? O zaman ısının olduğu her yerde fotonda olmalıdır?
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Sefa kardeşim demirin ısıtılmasından yola çıktı. Misal tungusten ısıyı ışığa çeviren en iyi maddelerden biri. Ve fotonlar enerji paketleri diye düşünüyorsak zamanla tungustenin yaydığı ışık enerjisi tungustenin kütlesinde azalmaya neden olur mu? yoksa yayılan fotonlar tungesteni değil tungustenden geçen elektronların mı kütlesinde azalmaya neden oluyor ?
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Bence kütlede azalmaya neden olmaz şöyle bir örnek verebilirim: Sen bir odada oturuyorsun sana birisi yapboz parçaları veriyor. Sende bulunduğun odada yapbozu birleştirerek sana 10larca parça halinde gelen birşeyi aynı kişiye tek parça olarak veriyorsun. Ama bulunduğun odadaki hiçbirşey azalmadı sadece sana gelen birşeyi tamamen farklı bir yapı olarak elinden çıkarıyorsun. Bence aynı şey olabilir.
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Burdaki yapboz parçaları olarak anlatmak istediğin kavram nedir? Elektronlar mı? Elektronların Fotona dönüşmesi mi? Elektronların E=mc^2 deki formülle kütlesini kaybedip enerjiye dönüşmesi mi?
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Herhangi birşeyin enerjiye dönüşebileceğini sanmıyorum
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Herhangi birşeyin enerjiye dönüşebileceğini sanmıyorum. Elektronun da fotona... eğer öyle birşey olursa elektron fotona dönüşürse maddenin yapısı değişmez mi ? sonuçta oradan elektron eksilicek.
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Sayın Eker sitedeki yaziları hafta sonları sadece okuyorum. Cevap kısmına giremiyorum. Çünkü evde minik bir F klavye netbook var elime. Ancak mesai zamanı Q klavye ile rahatça yazabiliyorum. Suskunluğumu hoş görün. Bu adreste düşüncelerimi topluca özetledim. En altta sorular kısmında bu sitedeki tartişmalarda açılmış konulara verdiğim cevaplarımda bu bakış altında irdelediğim konular var. http://burtaym.blogspot.com.tr/p/blog-page_82.html
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    Öncelikle, serbest düşüş konusunda benzetme degildi. (Sayfada ayrıntılarını tekrarlıyorum.) Foton"u öğretiden biraz farklı ele alıyorum. Daha çok temel dayanağım sicim kurami üzerine kurulu. Foton hareketsizdir. 1 spini olan bir enerji alanıdır. Hızı yoktur. Bir boyutludur. Nedenler ve açıklamalar sayfada ve notlarda var. Isı titreşimin yansimasıdır , Ve Evet, makro evrenimize (gözle görebildiğimiz düzeydekinde) fotonlarca yaşınır.
    Burtay Mutlu 22 Mayıs 2015
    (Sitedeki yorumlarda genelde kendi yorumlarım olduklarını belirtiyorum. Bu bilginin olmadığı veriler, genelde başka kaynaklardan oluyor.) Öncelikle, serbest düşüş konusu benzetme degildi. İlk kaynak Einsteinın bir sözü idi. Ama sebepleri yorumda, sicim teorisi altında bir yaklaşım kullunmuyu çalişiyorum (Sayfada ayrıntılarını tekrarlıyorum.) Foton"u öğretiden biraz farklı ele alıyorum. Daha çok temel dayanağım sicim kurami üzerine kurulu. Foton hareketsizdir. 1 spini olan bir enerji alanıdır. Hızı yoktur. Bir boyutludur. Nedenler ve açıklamalar sayfada ve notlarda var. Isı titreşimin yansimasıdır , Ve Evet, makro evrenimize (gözle görebildiğimiz düzeydekinde) fotonlarca yaşınır.
    Burtay Mutlu 23 Mayıs 2015
    "taşınır"... Ahh F klavye... Ah...
    Burtay Mutlu 23 Mayıs 2015
    "taşınır"... Ahh F klavye... Ah... Bu arada e=mc^2 eksik, orijinalde karekök içinde toplamda bir de maddenin momentumu var. Ama sifira ulaştığı için, yazilmamış. Yani aslı biraz daha farklı ve ayrıntılı wikipedi de vardır.
    Burtay Mutlu 23 Mayıs 2015
    Burtay yer çekimi serbest düşüşte belirsizleşir mi nasıl?
    Adem Oglu 25 Mayıs 2015
    Sayn Adem Oğlu; Şöyle, deney şu, uçaktasınız ve uçak serbest düşüşe geçiyor. Sizinde ayağınızın altında bir tartı var. Uçak dünyaya paralel uçarken, ağırlığınız diyelim 70 kilo (bu sizin normal ağırlığınız olsun). Eğer uçak diyelimki 2 g ivme ile yükseliyorsa, ağırlığınız uçağın yerküreyle yaptığı açıya bağımlı olarak artar. (Füze gibi tam dik yükselirse 140 kilo olursunuz... Ama açıyla yükselirse mesela 45 derece 105 kilo filan oluyor sanırım)... Alçalırken de benzer durum sözkonusu ama ters yönde. Eğer uçak (12.7 mmlik bir taret topu ile vurulup) düşerse, bu serbest düşüş olur. Bu arada tartıya bakma imkanınız olursa, üzerinde durduğunuz tartı 0 kiloyu gösterir. Oysa dışarıda yerçekimi bir yere gimemiştir. Ama sizin kütleniz yok gözüküyor. Belirsizleşme derken bunu kast ettim ama sanırım yanlış kelime kullandım. Bu deney özeelikle astronotların eğitimi sırasında, yerçekimsiz ortama alışmaları için zaten yapılıyor. (Taretle vurulma kısmı hariç:-) Peki bu arada kütleniz ne oluyor. O da bait bir fizik kanunu ile bulursunuz. Yerçekimi sabitini 10 kabul etsek ve havanın sürütünmesi ile ilk 12 saniyeden sonra hızının sabitlenmediğini, diyelim ki 300 metreden düştünüz. Yer çarptığıızda yaklaşık 21 ton kuvvet ile zemine temas edersiniz. Yani enerji kaybolmamış sadece değişmiştir.
    Burtay Mutlu 26 Mayıs 2015
    X ışınlarının bir şeyin içinden geçmesinde frekansı nasıl bir etki oluşturabilir ki?
    Mr.Physics 31 Mayıs 2015