1-Neden Madde miktarı Antimaddeden daha fazla?

mehdi 19 Mayıs 2015
    Eğer bir fikriniz var ise açıklamanız çok güzel olur. Çünkü kafamı kemiren ve asla cevap bulamadığım, fikir bile üretemediğim bir soru...
    Burtay Mutlu 19 Mayıs 2015
    bende sorim madde antimaddeyle aynı anda mi oluşuyor
    oguzhan kanat 19 Mayıs 2015
    Eşit olsaydı, madde nasıl oluşacaktı?
    Ali Uçar 20 Mayıs 2015
    Higgs Bozonu sayesinde değil mi ?
    Sefa Selçuk 20 Mayıs 2015
    Varsayıma göre antimadde ve madde (bunlar pozitif ve negatif madde olarak da isimlendirebiliriz) bir aray geldiğinde birbirini nötrleyen yapılardır. Bunu bir örnek ile açıklamak gerekirse. 20 kilo antimadde ve 30 kilo madde bir araya gelir ise geriye 10 kiloluk madde kalır. Mevcut evrenimizde bu geriye kalan pozitif maddeden oluşur. Peki başlangıçta neden pozitif madde daha çoktu sorusuna gelince. Madde ve antimadde varsayımı aynı zamanda paralel evrenler teorisi ile ilişkilidir. Bir pozitif ve bir negatif madde yapılı iki evrenin birbiri ile reaksiyonu (çarpışma, kesişme...) sonucunda yeni bir evren doğar. Bu da reaksiyon aşamasında hangi evrenin etken maddesinin daha fazla reaksiyona etki ettiğiyle alakalıdır. Daha büyük enerjili pozitif madde yapılı evren ile daha küçük enerjili negatif madde yapılı evrenin birleşmesi(reaksiyona girme, patlama...) sonucunda pozitif madde yapılı yeni bir evren doğacaktır. Veya pozitif maddenin negatif maddeyi soğurucu bir niteliği olabilir. Pozitif madde dominant yapılı ise negatif maddenin enerjisini soğurma özelliğine de sahip olabilir. Bu ihtimalleri elbette çoğaltabiliriz.
    Betül Cansu 20 Mayıs 2015
    Varsayıma göre antimadde ve madde (bunları pozitif ve negatif madde olarak da isimlendirebiliriz) bir araya geldiğinde birbirini nötrleyen yapılardır. Bunu bir örnek ile açıklamak gerekirse. 20 kilo antimadde ve 30 kilo madde bir araya gelir ise geriye 10 kiloluk madde kalır. Mevcut evrenimizde bu geriye kalan pozitif maddeden oluşur. Peki başlangıçta neden pozitif madde daha çoktu sorusuna gelince. Madde ve antimadde varsayımı aynı zamanda paralel evrenler teorisi ile ilişkilidir. Bir pozitif ve bir negatif madde yapılı iki evrenin birbiri ile reaksiyonu (çarpışma, kesişme...) sonucunda yeni bir evren doğar. Bu da reaksiyon aşamasında hangi evrenin etken maddesinin daha fazla reaksiyona etki ettiğiyle alakalıdır. Daha büyük enerjili pozitif madde yapılı evren ile daha küçük enerjili negatif madde yapılı evrenin birleşmesi(reaksiyona girme, patlama...) sonucunda pozitif madde yapılı yeni bir evren doğacaktır. Veya pozitif maddenin negatif maddeyi soğurucu bir niteliği olabilir. Pozitif madde dominant yapılı ise negatif maddenin enerjisini soğurma özelliğine de sahip olabilir. Bu ihtimalleri elbette çoğaltabiliriz.
    Betül Cansu 20 Mayıs 2015
    Sefa ya katılıyorum. Higgs bozonu yine tüm gizemi aralıyacak gibi duruyor.
    Sıraceddin EKER 22 Mayıs 2015
    Benim bilgim şu yönde: En başta olanlar sadece madde ve anti madde değildi birde higgs bozunu vardı. Eğlenceli bir örnek bulabilirim sanırım. Anti maddeler = Kadınlar , Maddeler = Orjinal çantalar, Higgs bozonu = Çakma çantalar olsun :D en başta sadece kadınlar orjinal çanta almak istedi ve akıllarında olan şey çantayı aldıktan sonra oradan gitmekti. Kadınlar orjinalleri almak istediği ve oraya doğru yöneldiği zaman çakma çantaları gördüler bunlarıda alsak olur dediler sonuçta yine işe yarıyordu. Çakma çantalar bitene kadar bu böyle devam etti . Ama hala arada orjinallere olaşan oluyordu tabi. Çakma çantalar bittiklerinde çanta sahibi olmayan az sayıda kadın kaldı bunlarda orjinalleri aldılar fakat en başta sayıları eşit olan orjinal çanta ve kadınlar vardı ortaya çakma çanta çıkmasıyla ve kadınların çakma çantalarla yetinmesinden dolayı kadınlar gittiğinde hala biraz orjinal çanta yani madde kalmıştır. :D
    Sefa Selçuk 22 Mayıs 2015
    Ali Uçar 23 Mayıs 2015
    Bilimin bu konuda henüz cevabı yok. Buyurun size gayet mantıklı bir model.
    Ali Uçar 23 Mayıs 2015
    https://www.youtube.com/watch?v=6fyb-msKVp8 Bilimin bu konuda henüz cevabı yok. Buyurun size gayet mantıklı bir model.
    Ali Uçar 23 Mayıs 2015
    Antimadde nedir önce onu anlamalıyız. Antimadde yoktan var olma konusunu açıklamaya çalışan bir teorinin ürünüdür ve varlığı kanıtlanmıştır. Şöyle ki; evrendeki tüm madde kadar anti madde bulunması gereklidir. Madde ile anti madde bir araya geldiğinde birbini yok etmektedir. yani bütün maddeler ve antimaddeler bir araya gelirse birbirini sıfırlar ve geriye hiç bir şey kalmaz. Yani +100 madde varsa - 100 antimadde olmak zorundadır ki birbirini sıfırlasın. Antimadde bizim bildiğimiz maddenin tam tersidir. Yani bizim maddemizin atomlarında protonlar çekirdektedir, elektronlar da çekirdeğin çevresinde dolanmaktadır. Antimaddde de ise elektronlar çekirdektedir, protonlar ise çekirdek çevresinde dolanmaktadır.
    Mehmet Ali 09 Haziran 2015
    Madde miktarının neden fazla olduğuna gelirsek bunun henüz bir cevabı yok. Bütün yıldızlar ve galaksiler maddeden oluşuyorsa o kadar da antimadde olması gerekiyor fakat henüz izine rastlanmış değil.
    Mehmet Ali 09 Haziran 2015