Evren genişliyor diyoruz. Peki evrenin dışında ne var? Nasıl ve nereye doğru genişliyor ?

Sefa Selçuk 16 Mayıs 2015
    Evrenin dışında ne olduğunun cevabını bulan olmadı henüz. :) Sabun köpüğü gibi genişlediği ve galaksilerin köpüğün yüzeyinde yerleştiği ileri sürülüyor.
    Ali Uçar 16 Mayıs 2015
    Ali Uçar 16 Mayıs 2015
    Tek bir evren olduğuda belli değil örneğin çoklu evren teorisi. Bazı fizikçiler paralel evrenlerin mümkün olmadığını bazıları ise böyle birşeyin olabileceğini öne sürüyor.
    Maedhros 16 Mayıs 2015
    Bende paralel evrenler olduğuna inanıyorum ama bu evren genişlemiyor demek değil yinede
    Sefa Selçuk 16 Mayıs 2015
    Entropi arttıkça evren genişlemeye devam edecektir. Dışında ise başka bir oluşum varmı yokmu bu sorunun cevabını bulmak biraz zor olsa gerek.Işık yılı ilerdeki gezegenlerin keşfini daha yeni yapabiliyorken Nereye genişlediğini kestirmek bu safhada zor bir soru olsa gerek. Min 3 boyutlu bir şekilde genişliyordur heralde :D
    ALim BüyükusLu 16 Mayıs 2015
    Evrenin genişlelmesi ile ilgili bir çok teori ve varsayım var. Aksileri ispatlanamadığı sürece hepsi de var olacak. Çünkü her varsayım kafadan üretilmiyor. Eldeki verilere bakıyorlar, Bunlara dayanarak bir fikir üretiyorlar. Eğer elde ettikleri sonuçlar bu fikirle uyumlu ise bir sonraki aşamaya geçiyorlar. Bazen de eksik bir nokta kalıyor. O eksik noktayı nasıl tamamlayabilecekleri konusunda fikir üretip, tamamlayıcı şekilde varsayım üretiyorlar. Eldeki verilerle uyuşmazlık göstermediği sürece, o varsayımları bizde bilimsel kaynaklardan okuyoruz.
    Burtay Mutlu 17 Mayıs 2015
    Bende kendi varsayımımdan hareketle yola çıkıyorum. Evrenimiz bana göre uzay adında süper sıvı özelliklerinde bir alanda bulunuyor. Yaklaşık 14 milyar yıl evvel bu alanda bir şey oluyor ve evrenimiz ortaya çıkıyor. Zaman oluşuyor. ("Zaman" bana göre bir boyut değil. Boyutumsu) Ve zaman2ın etkisi ile genişliyor. Yani uzay'ın açık ve sonsuz olduğunu, uzay-zaman'ın ise kapalı ve sonsuz olduğunu düşünüyorum. Eğer bu yapıyı 3 boyutlu bir ortamda ele alırsak bir torus olduğunu düşünüyorum. Çünkü belli bir noktadan sonra enerjinin korunması için yapı değiştireceğini düşündüm. sicim teorisi3 boyutun oluşumu için 3 delikli bir torus (https://www.youtube.com/watch?v=Tv3FGmxs_gE) öngörüyor. Ancak anlatım ve kavranma kolaylığı açısından ben tek delikli bir torusu tercih ettim. (https://youtu.be/1YGhog1g1nE) . Buna göre evrenimiz sadece dış kenarlara doğru genişlemiyor, her yöne doğru genişliyor. Aynı zamanda bu evrenin spini var. 4 tane de temel dönme hareketini birleştiriyor. Bu ona homojen enerji dağılımını sağlıyor. Ve tabii kara enerji olarak adlandığımız kuvveti bir ivme olarak tanımlıyor. Salt uzay bölgesinde genişlemesini durduracak bir enerji yoğunluğu (en azından henüz) yok. Ancak enerji yoğunluğu, salt uzaya çok yaklaştığı zaman, patlayan bir balon gibi dağılır mı? Yoksa belli bir noktada sabitlenir mi bilmiyorum. ( Varsayımıma göre evrenimiz sicim teroisindeki (brane) zar sicim (d-membrane)lerden biri. Ama bana göre big-crunch, büyük çökme olmaz. En fazla tüm madde ve enerji spini nedeniyle bir noktada toplanır. Ancak diğer dönem hareketlieri bu toplanan enerjiyi da dağıttığı için bu çok çok çok uzun bir sürecin sonu. Belki varsayımımım hikayeleştirdiğim ilk bölümünde olduğu gibi başka evrenlerin doğuşuna (kara deliklerle) kaynaklık edecektir.
    Burtay Mutlu 17 Mayıs 2015