Gerçeği ve bilinen evreni tanımlamak için ihtiyacımız olan ve herkesçe gerçek olan tek şey matematik midir ? Evrenin dili matematik midir ?

Öncelikle, gerçekten kasıt nedir o düşünülmeli .. gerçek dediğimiz şey gözlemlediğimiz salt uzay mı yoksa gözlemleyebileceğimiz durumlar mı. Burda gözlemlediğimiz salt uzayı baz alarak söyleyecek olursak, bilinen evreni tanımlamak için herkesçe gerçek (yine bir gerçek kavramı söz konusu burda ki gerçeklik de aksi ispatlanmayan durumlar yani genel kabul gören teoriler diyebiliriz. Örneğin asal sayılar sonsuzdur derken bunun aksini ispatlayamadığımız taktirde ki aksi yani sonlu olmadığı ispatlanmıştır, bunu gerçek olarak algılarız .)olan tek şey için matematiktir diyemeyiz. Çünkü matematik de kusurludur, hala çözülemeyen sorular ve ispatlanamayan durumlar vardır. Şu an için geçerli olmayan bu durum ilerde bu kusurlar giderilince (ki öyle bir zaman dilimi insanlar yaşadığı müddetçe var olmayacağını düşünüyorum çünkü sürekli bir devinim var yani birbirini besleyen sorular ) doğrulanabilir. Yani kısaca şunu demek istiyorum . Evren'in dili matematiktir diyebiliriz . Ama buna tek gerçektir demek çok aşırı iddialı bir cümle. Bilemeyiz belki Evren'i daha iyi anlatan bir şeyler vardır ve matematikten daha gerçekçi bir şekilde keşfedilmeyi bekliyordur.
    Ömrüm 06 Temmuz 2017
    Bence evrenin dili matematiktir.
    Ancak matematiğin kusurlu olabileceğine de kesinlikle katılmıyorum. Kusurlu olan, yorumlayıcıdır bence... Ya da yorumlamada kullandığı denklemlerdedir.

Mesela "fizik" bu dili fizikçilere tercüme ederken, "biyoloji" de genetikçilere, "sosyal bilimler" de iktisatçılara, istatistikçilere tecüme eder.

Saf matematikte hataya yer yoktur. Anlattığı anlaşılmamış, yanlış anlaşılmış, eksik anlaşılmış olabilir. Matematik tarihine bakarsanız, bazen bulunan bir denklemin ne olduğu ve ne işe yaradığı 10'larca hatta 100'lerce yıl sonra yerini bulabilmekte ve kullanılabilmektedir.

Matematiği gözünüzde de büyütmeyin. O zaten doğanızda, yapınızda ve hatta yaşaşmınızın her anında bilinçaltınızda vardır. Anlamak istemek ve anlamaya çalışmak yeterli. (Maalesef zamanında çalışmadığım için 4 yıldan sonra başka bir bölüme geçtiydim. )

Matematiğin her şeyi ifade ettiğinin ve edebileceğinin en güzel kanıtı ise, sanal dünyadaki programlardır. Bu dünyada oluşturulan her imge, nesne (ki gün gelecek sinir uçlarına direk hitap eden koku, dokunma gibi verilere de eklenecek) sayısallaştırılmıştır.
    Sanal dünyadaki her şeyin matematiksel bir karşılığı vardır. Eğer bu mümkün olmasaydı, evrenimiz içinde geçerli olmazdı.

Matematik olabileceğine katılıyorum.

Ben Tesla'nın deyişinden yola çıkarak evrenin dilinin titreşim olabileceğini de düşünüyorum.
    Goril Koko işaret dili ile bizle konuşabiliyor ona işaret dilini öğretebildik.
    Belki de işaret alfabesi gibi evrensel bir frekans-sembol alfabesi oluşturulabilir, biz ve başka canlılar bunu öğrenebiliriz.

Wolf Larsen 18 Ağustos 2017