Evrenimizin genişlediğini nereden anlıyoru?. Galaksi kümeleri genişlemeyen evrende hareket ediyor olma ihtimalini hangi verilere dayanarak eliyoruz?

hector paris 30 Haziran 2017
    Ben bu teori hangi gözlem ve verilere dayanılarak oluşturulmuş onu öğrenmek istiyorum. Teoriye karşı ya da lehte bir bilgi ya da düşüncem yok.
    hector paris 30 Haziran 2017
    bu bir teori bunun gibi birçok teori var
    onur cem dağ 30 Haziran 2017
    o yüzden sen söyle genişliyormu
    onur cem dağ 30 Haziran 2017
    Doppler etkisinin sonuçlarına dayanarak anlıyoruz. Etki sonucunda yıldızların bize gelen ışınları kırmızıya kayıyor. Bu da uzaklaştığı anlamına gelir. Arama motoruna doppler etkisi yazıp araştırırsanız daha iyi anlarsınız.
    Hasan Er 01 Temmuz 2017
    Başka gökadalardaki yıldızların ya da süpernovaların yaydıkları ışın parlaklığı baz alınıyor.
    Süpernovalar bize ayrıca ilgili gökadanın uzaklığınıda belirtir.

Uzayın sürekli ve düzenli taranması sonucu, elde edilen ışık verilerinin kıyaslanması ile (mesela 1 yıl içinde aynı yıldızdan gelen ışığın) ışığın kızıla kayması-uzaklaşma, maviye kayması -yakınlaşma, değişiklik yok ise-sabit (gerçi bu konuda bir gözlem duymadım) ilgili galaksinin bize göre hareket durumu saptanır.

Bu Hasan Er'in belirttiği Doppler Etkisi sayesinde olur.
    Doppler Etkisi, bir teori değildir. Denenmiş ve geçerliliği anlaşılmış, fiziksel bir olgudur.
    Bu nedenle, gökadaların uzaklaşması da "teori değil", gerçek bir olgudur.

Bilimciler gökadaların niçin uzaklaştığını sorguladıkları zaman, bunun tüm evren için ve üç boyutlu koordinatlarda ( evrene ve evren içindeki nesnelerin birbirine göre) aynı düzeyde olduğunu bulmuşlardır.
    Yani tüm gökadalar neredeyse birbirinden eşit oranda uzaklaşıyor. (Bize yaklaşan Andromeda Galaksisi ise Samanyolunun kütle çekim alanına düştüğü için yaklaşıyor gibi...)

Bunun tek bir tutarlı mantuık çıkarımı olmuştur. Evren dokusu, içindeki herşeyle birlikte eşzamanlı olarak genişliyor.

Şimdiye kadar "genişlemenin" yerine, gözlem ve deneylerle uyuşan alternatif bir yaklaşım ya da teori üretilememiştir. Yani şu anki bilim ve tkenoloji düzeyimize göre bu sorgulanmayacak kadar temel ve gerçek bir durumdur.

Kalan varsayımların hepsi neredeyse, safsata... Boş beyin üretimi.
    İçimize bi ferahlık doluyor ...
    ordan anlıyoruz...
    :)
    muzaffer erdem 01 Temmuz 2017
    Teşekkürler Burtay bey. Doppler etkisine göre bütün galaxi kümeleri bizden uzaklaşıyor olduğundan genişlediğini anlıyoruz. Hiç bir galaxi kümesinde maviye kayma göremediğimizden ve bütün yönlere baktığımızda bu değişmediği için. Anladım.
    hector paris 01 Temmuz 2017
    Bütün galaksiler için geçerli değil bu etki. Kozmolojik kızıla kayma sadece, genişleme enerjisinin kütleçekim kuvvetini yendiği yerlerde gözlemleniyor diye biliyordum. Bu yüzden galaksi kümeleri arasında bunu gözlemliyor iken, yakın komşu galaksi olan andromeda da bunu gözlemlemiyoruz.
    Evrenin ne yaptığını , genişliyor mu ? daralıyor mu? öğrenebilmek için reelde en az 1milyon yıl yaşamamız gerekir ki gözlemlerimiz de kıyas yoluna gidebilelim.
    O kadar yaşayan, bırakın canlı türünü uzun soluklu medeniyet dahi olamadığına göre ;
    anlatılanlar tamamen teori.
    Tabii bu teorinin oluşmasında dışa dönüşlü spirallerin hareketleri en önemli kaynak , ama uzay alanında çok uzun 3 milyar -5 milyar yıl gibi süreçlerde gerçekleşebilen bu devinimlerin tamamen öngörülerle yapıldığını ve doğru kabul edilmesi gerektiğini de söylemek lazım.
    Saygılarımla.