0

Bana göre çizilen sınırdan her zaman bir üstünün olmasını, sonsuz olarak kabul edebiliyorum. n>m ve m=n+1 ya da • Sonsuz artı 1, sonsuza eşittir • Sonsuz eksi 1, sonsuza eşittir • Sonsuz artı sonsuz, sonsuza eşittir • Sonsuz bölü 2, sonsuza eşittir • İki kere sonsuz, sonsuza eşittir Bu nedenle "ışık hızını", felsefi yorum açısından belki evet ama matematik ve fizik açısından "sonsuzla eşdeğer", kabul etmek çok zor. Işık hızının sonsuz olması gerekmiyor. Işığın hızının "hiç olmaması" gerekiyor. Çünkü Hız: Birim zamanda alınan mesafeyle ilgilidir(v=a.t). Eğer elinizde birim zaman (t) yok-durmuş ise; Hız'da (V) olamaz. Yani ışığın hızını bırakın sonsuz olmayı, hiç hızının olmaması gerekiyor. Zorlama yaklaşımlarda bu paradoks çözülemiyor. Bize göre en üst sınırdaki (C) bir hareket durumunda, nasıl olursa o foton hareketsiz-durağan olabilir? Üstelik bu hızını ölçebilirken... İşte bu sorunu, fotonu ve elektromanyetik dalgayı birbirinden ayırarak çözdüm. İkisi birden tek sistem olarak ışık oluyor. Foton elektromanyetik dalga tarafından taşınan bir sörfçü olunca, hem durağan hemde C hızında oluyor. Hem momentumunda enerji taşıyabiliyor hem de bir yere enerji aktarınca, hızı değişmiyor. (Not foton elektromanyetik dalgalar haricinde dalgalarla da etkileşime giriyor gibi ama bu sefer adı foton olmuyor. Başka isimlerle anılıyor sanırım)

0

Bana göre çizilen sınırdan her zaman bir üstünün olmasını, sonsuz olarak kabul edebiliyorum. n>m ve m=n+1 ya da • Sonsuz artı 1, sonsuza eşittir • Sonsuz eksi 1, sonsuza eşittir • Sonsuz artı sonsuz, sonsuza eşittir • Sonsuz bölü 2, sonsuza eşittir • İki kere sonsuz, sonsuza eşittir Bu nedenle "ışık hızını", felsefi yorum açısından belki evet(?) ama; matematik veya fizik açısından "sonsuzla eşdeğer" gibi kabul etmek çok zor. Işık hızının sonsuz olması gerekmiyor. Işık hızının; "fotonun ortamına göre", "hiç olmaması" gerekiyor. Bize göre de "C" limitinde. Çünkü Hız: Birim zamanda alınan mesafeyle ilgilidir(v=a.t). Eğer elinizde birim zaman (t) yok-durmuş ise; Hız'da (V) olamaz. "Zaman yok" ise "hız yok"; "ölçüm yok"... Yani, 'ışığın hızını bırakın sonsuz olmayı', hızının hiç olmaması gerekiyor. Zorlama yaklaşımlarda bu paradoks çözülemiyor. (Hem C hızında hem de durağan-zamansız) Çünkü bize göre en üst hız sınırındaki (C) bir foton, hangi koşullarda hareketsiz-durağan olabilir? Üstelik bu hızını hala ölçebilirken... İşte bu sorunu, fotonu ve elektromanyetik dalgayı birbirinden ayırarak çözdüm. İkisi birden tek sistem olarak ışık oluyor. Foton elektromanyetik dalga tarafından taşınan bir sörfçü olunca, hem durağan hemde C hızında oluyor. Hem momentumunda enerji taşıyabiliyor hem de bir yere enerji aktarınca, hızı değişmiyor. (Not foton elektromanyetik dalgalar haricinde dalgalarla da etkileşime giriyor gibi ama bu sefer adı foton olmuyor. Başka isimlerle anılıyor sanırım)