Big bang gerçekse biz kaçıncısını yaşıyor olabiliriz.?enerji kaybolmazdan yola çıkarsak Big bang olması için gereken enerji nereden geldi? Ya big bang başlangıç değilde bir bitiş ise işlem düşünülenin tersine işliyorsa? Tüm bunların ışığında bu işlerden artan enerjinin bigbangi başlattığını düşünebilirmiyiz? yani aslında n. big bangi yaşıyor olabilirmiyiz?

güven serin 09 Mayıs 2015
    bigbang tekrar tekrara oluşabilmesi için evreni sahip olduğu entropi sıfırlayıp yeniden başalması gerekirki bu geçmişe yolculuk olurki entropi buna izin vemez .çünkü entropiyle zaman çok sıkı dostlardır.zaman ilerledikçe entropi artar. ben evren oluşmadan önce MUTLAK DENGEYE sahip enerji boşluğu olarak tasvir ediyorum.ama bazı bilim adamları evrenin yokluk meydana geliğini söylüyorki bence bunun akla yatkınlığı yoktur
    laniakea 09 Mayıs 2015
    peki zamandan geri gidemeyeceğimize göre ileri bakalım milyar yıl sonra entropi maksimum olup tüm yıldız ve gezegenler kara delik tarafından yutulunca geride toplam enerji nasıl kaybolacak?
    laniakea 09 Mayıs 2015
    şu anda tam olarak istediğim noktadayız. gün gelecek dediğiniz gibi entropi maksimuma ulaşacaktır. bu enerjide ısı enerjisi olup evrenin sonu anlamını taşıyacaktır. işte tam bu noktada daha çok boşluk ve az enerjiyle yeni bir big bang olma olasılığı artmayacak mıdır?