Işık nasıl oluştu ?

PYSKOPHAT 20 Mayıs 2017
  • -7
    Oluşmadı YARATILDI
    abdullah başaran 21 Mayıs 2017
    Evet abdullah ancak burası bilim sitesi nasıl yarattı sorusunu soracak illa çıkacaktır cevap ol dedi oldu bunu ekleyelim çok önemli.
    Origin 21 Mayıs 2017
    Bence maddeyi oluşturan parçacıkların; yüksek yoğunluğa ve yüksek " fonon hareketine " sahip olduğu anda ortaya çıkmış olabilir. Yada göremediğimiz, duyamadığımız,hissedemediğimiz, tadamadığımız, işitemediğimiz hayali bir varlığın " ol " demesi ile oluşmuştur. Bu da olası sonuçta.
    Isik , genellikle enerji kazanan bir elektronun eski enerjisine donerken, veya daha alt seviye bir enerjiye inerken saldigi enerji ile olusur.yaratilma ki smi ise diyanet isleri forumunda daha uygun islenir
    Morgan Frei 21 Mayıs 2017
    Işık ile fotonun farklı farklı ele alınması gerektiğini düşünüyorum. Işık sonuçta, bir çok fotonun dalga-parçacık özelliği gösteren halinin adı.

Foton'un evrenimizde nasıl var olduğuna gelince? Herhangi bir kesin açıklamaya dayandırma yerine, fotonun bildiğimiz özelliklerine göre bir yaklaşımın daha "uyumlu" olacağını düşünüyorum.

İlk olarak, foton, evrenimizde bilinen enerjinin (%4 bilinen madde ve enerji, kalanı karanlık madde ve enerji... %4 bilinen madde ve enerjinin de %95'lik kısmı enerji kalanı kütleli-madde) çok büyük bir kısmını oluşturuyor.
    İkincisi foton evrendeki temel enerji taşıyıcı nesne. Enerjinin çok yoğundan, az yoğuna taşınmasında (homojenleşme de) aktif rolü var.
    Üçüncüsü biz sadece görebildiğimiz çok dar bir spectrum alanındaki foton grubunu ışık olarak düşünüyoruz ama evrendeki fotonun dalga boyları çok daha geniş.

Fotonun kütlesi olmamasına rağmen, momentumu içinde enerji taşıyabilmesi nedeniyle, onun da kütle gibi enerji kökenli bir oluşum olduğu kesin.

Çeşitli inançlarda ve yaklaşımlarda evrenin ışıktan yaratıldığı ifade ediliyor. Yani foton yığınlarından. İnançların kökenini yorumlamak bana düşmez.

Ama ister bilim, ister inanç olsun; evrenin ilk başında tüm bilinen enerjinin başlangıçta (genişleme hareketi ile) foton durumunda olduğu kesin gibi.
    Burtay Bey,
    "Bence enerjinin, bir boyutlu titreşen en basit hali, foton olmalı. Bu hali ile daha kütle bile oluşmadan önce homojen ve düzenli enerjinin, evrene yayılmasındaki ilk (en basit titreşimli) formu olmalı. " dediniz. kafamdaki dusunce bu, ancak buna "baglanmasini" dusundugum bir soru da yok degil, ama "prime time" a denk getirmek istiyorum.
    Morgan Frei 21 Mayıs 2017
    tekrardan herkese merhabalar iyi çalışmalar;
    @necmi hocam; ısı dedinizde aklıma geldi şimdi mutlak sıfırın altına inme deneyleri yapılırken mutlak sıfırın altına inen atomu nasıl gözlemliyorlar...çünkü ısı yapmayacağına göre herhangi bir dalga boyunda ışınım yapmayacak, ayrıca kendisine yollanan ışığı da absorve edeceğinden bu gözlemi nasıl yapabiliyorlar...
    @Karanlık Profil, http://www.acikbilim.com/2013/02/dosyalar/yakan-soguk-negatif-sicakliklar.html yazısında, manyetik lazerile düzenlenmiş atomların manyetik alan ile en yüksek enerjiye çıkartılıp, bir anda manyetik alanın ters çevrilmesiyle, bu durumda iken en düşük enerji seviyesine indirmelerini anlatıyor.
    Burada deneyi gözlemlerken, atomların hareketlerini izliyorlarlar. En yüksekten, en düşüğe inince normalde (tepeden düşmeleri) yapısının bozulması gereken sistem bozulmuyor. Atomlar mevcut düzenlerini koruyorlar ve milyarda bir oranı gibi bir oranda mutlak sıfırın altına iniyorlar.

Burada bana göre ilginç olan şey, sicim teorisinin bir öngörüsüyle bağlantısı var gibi. 5 temel sicim formülü, birbirinden bağımsız yapıları anlatıyormuş. Taa ki bir boyut (Witten, E. sayesindeydi sanırım) daha ekleyip, hepsini birleştirene dek.
    O zaman, bu 5 formülün sicimlerin farklı durumlarını ve enerji seviyelerini temsil ettiği farkedilmişti.
    Birinin en yüksek enerji seviyesindeki durumu (belki çözümü... Bilemiyorum), bir diğerinin en düşük enerji seviyesine eşit idi.

Sicim teorisinin bu sonuçları ve bu deney arasında bir bağlantı olmalı diye düşünüyorum.

Burada daha ilginç olanı bence, 2 yüzey, bir düzlem üzerinde, 2 boyutlu ilişkilere sahip bu sicim durumları, birbirleri ile etkileşince (yani birinin düşük enerji seviyesi, diğerinin yüksek enerji seviyesine denk gelmesi için) 3 boyutlu bir sistem karşımıza çıkıyor gibi...

Bu konuda şu an için daha fazla bilgim ve fikrim yok. Ama aralarında bir bağlantı olduğunu düşünüyorum.
    teşekkürler :)
    muzaffer erdem 23 Mayıs 2017
    Işık çıkış noktasından varış noktasına (ışığı oluşturan kuarkın) kadar uzay ortamda kendine ait hızda
    muzaffer erdem 23 Mayıs 2017
    herhangi bir zemine değdiğinde kuarkın kütle ağırlığınca temas ettiği atomda meydana gelen reaksiyona ışık denir.
    muzaffer erdem 23 Mayıs 2017
    Site yetkilisi bu yazı panosunu düzenlerse sevinirim. bir türlü yazı yazamıyorum
    muzaffer erdem 23 Mayıs 2017
    @muzaffer erdem altta yorum yazdığın yerin altında ''enter ile cevapla'' sekmesini kapatırsan sorun kalmaz :)
    Çıkış kaynağından temas ettiği cisme kadar uzay ortamda düz çizgide gittiği farz edilen kuark-kuarklar,temas ettikleri cismin atomlarının türüne ve kendi çıkış kaynaklarının özelliklerine göre çarptıkları atomda meydana getirdikleri görünebilen reaksiyona ışık denir.
    Çıkış kaynağıyla temas ettikleri yer arası ise karanlıktır.Dünya gibi atmosferi olan ve bu atmosferde çeşitli ışık kaynaklarından gelen ışık kümelerinin çarparak reaksiyona girip fon aydınlatması yapılamayan ortamlarda,ışığı sadece zeminde ki reaksiyonundan anlayabiliriz.