• +3

Türkiye'de fizik bölümünün geleceğini nasıl görüyorsunuz ? Hiç mi umut yok sizce ?

Yasin Arslan 20 Mayıs 2017
  • +3
    Her zaman her şey hakkında umut edebilirsiniz fakat bazı şeyler için de " beklentiye " girmemek gerekir. Mesela son 2 aydır evrim ağacı, kozmik anafor gibi siteler,kuruluşlar bilimi halka aktarmaya ve halka nitelikli bilimsel bilgi sağlamakta büyük atılımlar yapıyor. Ama bunlar bile yetersiz ilk önce halkı, milleti ve ülkenin bakış açısını, zihniyetini değiştirmek zorundayız. Yapmamız gerek demiyorum zorundayız diyorum. Türk asıllı muhteşem fizikçiler, kimyagerler, biyologlar yok mu ? Dolu ! Sorun ırk,din,cinsiyet yada genetik zeka da değil. Kendimizi başarısız olunca bunlar ile kandırdığımız zamanlar geride kaldı. Tek faktör zihinlerin " özgür, baskısız ve not için değilde, evreni anlamak, evrene daha önce kimsenin bakmadığı gibi bakıp evreni " görmemizi " sağlayacak eğitime,öğretime izin veren yerde bu zihinlerin yetiştirilmesidir. Belki fazladan bir kaç faktör ekleyebiliriz fakat bir gerçek var ki; herkes muhteşem şartlarda doğmuyor, yaşamıyor ( yoksulluk,savaş,hastalık) fakat tüm insanlar, evreni değiştirebilecek kadar karmaşık ve mükemmel bir organ, sistem ile dünyaya geliyor. Beyin ve merkezi, çevresl sistemleri ile. Bahsettiğim o ortam türkiye de var mı ? Şuan yok ama senin de türkiye de parlamak, türkiye de olmak gibi bir zorunluluğun yok. Zihnini, zekanı yetiştirip; bu zekayı o bahsettiğim ortamlarda parlatmaman için çok fazla sebep yok.
  • +3
    Olabilecek en dip noktaya yaklaşmış durumdayız. Elbette, her çöküşün bir çıkışı olacaktır. Azminizi kaybetmeyin. Necmi ve Kemal Bey'lerin görüşlerine de çoğunlukla katılıyorum...

Bilimin dini, siyaseti, ülkesi, ırkı yoktur. Olamaz. Çalışan karşılığını alır.

• +2
    Siyaseti bir kenara birakirsak... Bilim merkezlerini bir irdeleyin.Kazanilan projelere bakinca, cok fazla bir "umut" olmayacagi dusuncesindeyim.Liseleri de gecelim, kazanilan projeler en "bilimsel" anlamda cizgi izleyen robot sevyesinde kaliyor.
    Hayalgucu ve ayrilan fonlar icin, "ikna" kismi isin en guc yani.
    Morgan Frei 21 Mayıs 2017