• +1

Evrenin tek geçmişi olduğu doğru mu?

İsa Erdal Ergun 17 Mayıs 2017
    Zamanın oku tersine dönmedikçe, entropinin düzensizliğinin yönü tersine dönmedikçe ve geleceğin geçmişi doğrudan etkilediği teorileri gündeme gelmedikçe evet, evrenin tek ve değiştirilemez bir geçmiş var çünkü içinde bulunduğumuz fiziksel evren bunu mantıklı kılıyor.
    Bay Hiçkimse. 18 Mayıs 2017
    yasin yasin 19 Mayıs 2017
    Aslında evrenin geçmişi hakkında oldukça kesin bilgiler var. Başlangıcı hakkında da oldukça sağlam bilgiler var. Enerjinin bu günkü davranışı geçmişi hakkında bilgi verir. Yani, bu güne bakıp, geçmişi doğruya çok yakın tahmin edebiliriz.

"Entropi" kavramı geri döndürülemez bir süreç öngörür. Hani, "metal yorgunluğu" gibi terimler kullanıyoruz ya, işte ona benzer şekilde evrenin daha önce bir başka geçmişi olmadığını, enerjinin sıfır entropiyle başladığını tahmin ediyoruz. Eğer daha önce bir geçmişi olsaydı, entropi çalışmaya devam edeceği için sıfırdan tekrar başlayamazdı diye düşünüyorum. (Tabii eksi enerji kavramı eğer hesaba katılırsa o zaman sıfır entropi mümkün olur sanırım)

Yani, enerji tekrarlayan süreçlerle evren yaratsaydı bizim evrenimiz şu anda bizim gördüğümüz gibi olmazdı, bir miktar düzensizlikle başlardı. Sanırım bu da enerjinin davranışını ölçülebilecek şekilde farklılaştırırdı diye düşünüyorum.
    Necmi Tüfek 21 Mayıs 2017
    Aslen fikrimi ve inancımın gerekçelerini sorarsanız, evrenin geçmişi hakkında çoğu bilgi saçmalıktır. Nokta. Bununla birlikte Allaha inanmayan saçma kafirler bir de COSMOS diye bir kandırmaca çıkarmış ki ilimleri ne kadar çürük olduğu ortadadır. Yahu anlayın müslümanlar bir başlasalar 60 seneye kalmaz arkamızdan koşarlar ne olur bilginizi verin diye. Bu sözlerim kanıtlı sabit kardeşlerim, kendimizi bilim güvenmemiz gerek bu kadar. Aslı bu.
    abdullah başaran 21 Mayıs 2017
    Necmi bey evrenin geçmişi ( evrenin doğum öncesi hali yada binbang öncesi ) hakkında var olan yada evrenin geçmişine dair kesinliğe daha yakın fikirler edinmemizi sağlayacak kanıtlar veriler duymadım eğer varsa bu konuda çalışmalar paylaşırsanız memnun olurum .
    yasin yasin 22 Mayıs 2017
    belki de evren tektir ve bir güç yada yaratıcı tarafından planlanmış bir patlamayla oldu
    belkide yoktan kendi kendine var oldu
    yada sürekli kendini tekrar eden bir evrenin içe çöküp sürekli kendini tekrar etmesinin devamıdır .
    yada sonsuz çoklu evrenlerin havuzunda bir balondur
    şuna inanıyorum insanlık devam ederse bilim geliştikçe ve bir gün uzay ve zaman nehrinin duvarlarında gedik açabilirsek bir çok sorunun cevabını bulmuş olacağız .
    yasin yasin 22 Mayıs 2017
    Elbette her şey olabilir. Evrenin geçmişi derken benim söylemek istediğim Big bang sonrası evrendir. Daha öncesi hakkında zaten bilgimiz olamaz çünkü büyük patlama daha öncenin kanıtlarını silmiştir.

Ama şunu söyleyebilirim; evren daha önce var olmuş bir başka evrenin tekrarlayan bir devamı değildir. Öyle olsaydı düzensizlik derecesi şimdi olduğundan daha fazla olurdu. Enerji daha farklı davranırdı bence. Çünkü entropi yok edilemez bir süreçtir. (En azından pek çok fizikçi böyle düşünüyor sanırım)

Zaten hepimizin bu tür bilinmeyen konularda söylediği şeylerin hepsi varsayımdır. Tüm mesele en makul varsayımı doğruya yaklaştırabilmektir. Buna çalışıyoruz.
    Necmi Tüfek 22 Mayıs 2017
    Eger bir Yaratici tarafindan yaratildiysa, biryerlerde kanit birakmistir ( tabii ki imza, parmak izi gibi bir fiziksellikten bahsetmiyorum).
    Eger ki Yaratici yaratmamissa ( bunun anlami yine yaratici olmadigi anlamina gelmez) , o zaman isimiz zor, ama yine de devam.Bilimin neler ortaya cikaracagi belli olmaz