• +1

Isik, olusur olusmaz mi (salindigi anda mi) "c" ye ulasir ?

Morgan Frei 22 Nisan 2017
    ışık c hızında hareket eder hızı ortam deişmedikçe sabit c dir
    onur cem dağ 22 Nisan 2017
    bildiğim kadarıyla
    onur cem dağ 22 Nisan 2017
    Evet. Oluştuğu anda bu hızda hareket eder.
    Ama C sadece ışığın hızı değildir. Daha fazla içeriği ve anlamı olan bir sabittir.
    Farklı ortamlarda ışığın hızı (cam, su) değişirken, C sabittir. Değişmez.
    Eğer nesne hızlanırsa, zaman genişlemesi enasında bile C sabittir.

Olustugu an , ivmesiz olarak o hiza ulasmis olmasi zaten dogasi ama bunu kafamda izah edemiyorum.
    Morgan Frei 23 Nisan 2017
    İvme olması için ona bu hareketi veren kuvvetin, kütlesine oranı alınmalı. Ama kütlesi yok zaten. Yani sonuç sonsuz çıkıyor (yanlış hatırlamıyorsam). Sonsuz'u çok büyük bir sayı olarakta algılamak mümkün.
    (Bu durumda bu çok büyük bir sayının yaklaşık 300.000 km/s ile sınırlanması da tuhaf oluyor.)

Yaklaşımımda, bu durumun nedenini elektromanyetik dalgalara yükleyince, dalganın içinde bulunduğu ortama göre ulaşabileceği maksimum hız sorunu çözüyor.
    Geçerli olan parçacık yaklaşımı nasıl bir öneri sunuyor bilemem ama, dalgalarla taşınan foton hem parçacık özelliğini hem de dalga hareketini aynı anda korurken, hızına da oluştuğu anda sahip oluyor.
    Yani bir ivmeye ihtiyacı olmuyor.
    Kafanızda tartın, değerlendirin hangisi mantığınıza ve sorularına daha uyun cevaplar veriyorsa, ona göre bir karar verin.
    Dalga konusundaki paylaşımlarınız, bilimle örtüşen sonuçlar. Dilerim arkadaşlar bir kaç kelimeden daha fazla anlam ve kavram içerdiğini kavrayana kadar üzerinde düşünürler. Teşekkürler.:-)

Fotonu ve dalgayı farklı yapılar olarak ele almak ve her birini ışık hızında titreştirmek ve yol aldırmak daha basit gibi geliyor bana... İkisi birleşince EM oluyor.

Bu yaklaşımım çıkış noktası ise şu soru; Eğer enerjinin yoğunlaşmış hali olan kütle, uzay-zaman dokusunu dalgalandırabiliyorsa ve bu dalgalar ışık hızında hareket edebiliyorsa.... Başka şeyler mesela enerji boşalmaları, yani direk enerjinin kendisi, türevi gibi(madde) dalgalandırmaz mı?
    Ve eğer dalgalandırıyorsa ve foton taşımıyorlarsa (kütleçekim dalgaları gibi) onları tespit edebilir miyiz?

EM tanımınız bence de çok makul ve " Manyetik alan kendi kutupları arasında etkilidir. Bu alandan etkilenen ve güç kazanan elektrondur. Elektron kazandığı bu gücü foton olarak yayımlar. İşte bu foton yayımı bir dalga hareketidir ve "elektromanyetik" dalga budur. " kısmı çok iyi. Harika.

Diğer kısımlardaki fikrim aslında "tekrara" giriyor. Sizinle farklı açılardan aynı konuyu çok değerlendirdik. Bu günlerde size eşlik etmem zor gibi. :-( Meraklı arkadaşların eski sayfalara bakması yeterli olur bence.

Sadece sonsuz kavramına biraz değinmek istiyorum. Bence sonsuz dediğimiz bu kavram, bir sürekliliği, artan arzın artan talebi gibi bir şey.
    Yani sonu olayan şey, ihtiyaç.
    Işık yüksek dışsal manyetik presle oluşan mikro nükleer reaksiyonla ,kendisiyle aynı özellikleri taşıyan uzay ortamda ,uzay ortamın yüksek presiyle mutlak sıkıştırıldığı yönünün ters istikametine haraket etmek zorunda kalan,en ufak boşluktur. Bu seyahati esnasında bu minik uzay parçasını uzay ortamda görmek için mutlaka bir yerlere temas edip,temas ettiği yerde ki atomlarda mini atomik tepkimelere yol açarak ışınım yaparak onu değil ama çarptığı yüzeyi fark etmemizi sağlar.
    Işığı oluşturan minik uzay parçacığının bir kütlesi ve mutlak bir ağırlığı vardır.
    Bitkilerdeki fotosentez ışığın çarpma hızı ve kütlesinin bitkilerdeki yeşil dokunun içinde bulunan mekanizmanın harekete geçmesini sağlar.
    Bu vesile ile belirtilmesi gereken en önemli şey ise ışık kaynağı olarak uzay ortamda ;
    en önemli ve büyük kaynak gezegen sistemlerinin ortasında yani sistemin en büyük elektrik dinamosu ve(uzay parçacığı üreticisi) güneşlerdir.
    muzaffer erdem 26 Mayıs 2017