Bazı maddeler elektriği iletebiliyor.Peki onu iletken yapan şey nedir?Neden tahta yalıtkan da demir iletken?

Mr.Physics 24 Ocak 2015
    Cisimlerin içerisinde atomlardan serbest halde elektronlar bulunur.Cisimden voltaj geçirilince bu serbest elektronlar elektrik akımı yönünde akıma kapılırlar ve hareket etmeye başlarlar.Akım düşükse, yani hareket ede elektron sayısı az ise metalin direnci ilkine göre yüksek demektir.Yani cisimde bulunan serbest elektronlar bunu etkiler.Sayısına göre iletkenlik artar ya da azalır.Mesela fotoelektrik olayında (yeterince güçlü olan) bir foton atomdan elektrik koparır.
    Sıfır Zero 25 Ocak 2015
    Saydığınız Su,tahta,plastik gibi cisimlerin atomları birbirlerini nötr hale getirmeye çalışırlar ve bu özellikleri ile Diamanyetik olarak adlandırılır. Bu özellik aynı zamanda süseptibilite ile de doğru orantılıdır. Yani mıknatıslanma yetenekleri büyük olan ferromanyetik maddelerin ise ,(demir, nikel, kobalt) elektron dağılımları elektriğide en iyi şekilde iletmelerine imkan sağlarken. Atomik veya moleküler düzeyde Elektirik akımını iletebiliecek serbest elektron bulundurmaları ile ilgilidir.
    Ens__ e_i 11 Mart 2015