Işık ısıyı taşıyabilir mi?! Acaba Güneşimizin ışığının gittiği yeri ısıtması garip değil mi? Bunu gören insan sanki ışık ısıyı taşıyor demez mi? Bir bakalım...

abdullah başaran 17 Nisan 2017
    ışık bir enerji türüdür ışık enerjisi katı bir maddeye temas edince ısı enerjisine dönüşüyor
    onur cem dağ 17 Nisan 2017
    Işınımla ısı aktarımı ulaşım ve taşınıma göre farklı görünse de temelinde farklı dinamiklerin madde üzerindeki aynı etkileri sonucu gerçekleşirler. Aslında 0 kelvin sıcaklığı üzerindeki tüm cisimler radyasyon yayar. Radyasyonun sahip olduğu enerji madde üzerindeki atomların ortalama kinetik enrjisinin artmasına neden olarak titreşimlerin tüm maddeye yayılmasını sağlar. Katı sıvı gaz farketmeksizin bu enerji maddeye aktarılır.
    Vide supra 17 Nisan 2017
    Nesneler arası Isı aktarımın enstrümanının ne olduğunu düşünüyorsunuz? (@abdullah başaran)
    ısı enstrümanı derken? Açıklar mısınız
    abdullah başaran 17 Nisan 2017
    "aktarım enstrümanı"... (Yazımı doğru okumadığınız için artınızı eksiledim.)
    Enstrüman= araç, alet, edevat, bir işi gerçekleştirmek için kullanılan araç, vasıta...
    kardeşim anlamamış olabilirim:) lakin sen cevap verdiğini sanıyorsan yanılıyorsun istersen bir düşün:)
    abdullah başaran 20 Nisan 2017
    Isı demek, enerji demektir. Yani titreşim.
    Aynı ortamdaki (mesela demiri kızdırırken) parçacıklar, birbirlerini titreştirerek bu enerjiyi aktarırlar.
    Bildiğim kadarı ile elektronlar bu konuda aktif (yine de tam emin değilim. Başka enstrümanlarda olabilir)

Ancak biribiriyle fiziksel teması olmayantüm parçacıklar arasında enerji aktarımı, fotonlar ve fotonları taşıyan elektromanyetik dalgalar vasıtasıyla olur.

Yani güneşten bize gelen ısıyı, fotonlar- ışık, taşıyor.

Sorunuzun şeklinden, bu konuda farklı bir fikre sahip olduğunuz görülüyor.
    Sn.Burtay Mutlu (shibumi_tr) Enerjinin tanımı titreşmek değildir.
    Özellikle yaptığım araştırmalarda tüm fizik ve elektrik konusu uzmanları ağız birliği etmişcesine bundan bahsediyorlar.
    Enerji bulunduğu yere göre standart sayılan bir manyetik ortama bir şekilde farklı bir manyetik (içsel manyetik - soğuk enerji yade eksi - yada dışsal manyetik sıcak enerji artı + enerji) oluşumun doğrudan ortam üzerine,yıldırım gibi,kutup ışıkları gibi,yada çeşitli materyallerle kablo vs gibi kullanılabilir olması durumudur.
    Israrla ve ısrarla bilimin şüphe ve merak ile ivme kazandığını belirtir,bilimde dogmaların bilimsel kısırlığa sebep olduğunu ifade ederim.
    muzaffer erdem 01 Haziran 2017