• +1

Uzayda herhangi bir maddenin hareketsiz kalması mümkün müdür?

onur 31 Mart 2017
    Teorik olarak mutlak sıfırda maddenin '' fonon '' hareketi durmalı , parçacıkların bu soğuk sıcaklıkta durmaları gerekir diyor LOT fakat uygulamada henüz kanıtlanmış bir şey değil.
    Mehmet Ali 31 Mart 2017
  • +1
    Mümkün değil çünkü (en kötü ihtimalle) bu cisim gezegenlerin çekim kuvveti veya fotonların ıtme etkisine maruz kalacaktır.
    Δx Δp ≥ h/2π 31 Mart 2017
    Kaynak @Mehmet Ali, "Mümkün değildir çünkü Görelilik teorisine göre hareket dediğimiz şey görelidir. Yani uzayda herhangi bir noktada bir cismin durduğunu kanıtlayabileceğimiz hiç bir şey yoktur. Bir gözlemciye göre durduğu kabul edilen cisim, diğer bir gözlemciye göre hareketli olarak kabul edilebilir ve her iki gözlemci de kendi referansına göre haklıdır."
  • +1
    Uzaya baktığında hareket eden herşeyin dışında kalan sonsuz karanlık sabittir değiştirilemez ve hareket etmez.
    Aksini iddia eden varsa ispatlasın
    sadık karabulut 01 Nisan 2017
    Hayır demek daha mantıklı geliyor bana. Çünkü uzay her an gizemli bir şekilde ışık hızından daha hızlı olarak genişliyor. Bu yüzden hareket halinde olacağını varsaymalıyız
    abdullah başaran 01 Nisan 2017
    ayrıca koskoca uzayda durduğunu ve hareket etmediğini nerden biliyorsun
    abdullah başaran 01 Nisan 2017
    Cisimlerin gitmesi sona ulaşıp çarpıp geri döneceği anlamına gelmez. Cisimler gide gide küçülür ama uzay karanlığı en uzak nokta olmasına rağmen çıplak göz ile bakıldığında yakın ve büyüktür
    sadık karabulut 01 Nisan 2017
    Dünyada kanıtlanması imkansız bir önerme çünkü çok hızlı hareket halindeyiz. Referans noktası almak şart değildir. Lise fiziğiyle sadece 2 gözlemci denir ancak hesaplamayı ışık hızı deneyiyle yapabiliriz. 6 yöne 6 farklı ve eşit uzaklıkta gözlemciye cismiminden fırlatılan fotonlar aynı anda ulaşırsa cisim duruyor demektir. 6 gözlemcide eşit çalışan atom saatleri varsa ve ışık kendilerine ulaştığı anda kayıt altına alabilirlerse bu deney başarılı olur diyebiliriz ama teoride. Bunun kanıtlanması için uzayda, ışıksız bir ortam (kafes sağlanmalı ve yerçekimi olmayan sonsuz uzaklığa uzanmalıyız ama bu sefer de karşımıza kuantum salınımları çıkar. Quantum salınımları teorisine göre cisimler rastgele bir yöne hareket başlatma eğilimindeler. Ne kadar enteresan değil mi ?
    Ali Dal 08 Haziran 2019
    Ali dal Quantum salınımlarıyla ilgi biraz daha bilgi verir misin?
    ferhat kaya 09 Ağustos 2019