Karanlık madde nedir ?

Δx Δp ≥ h/2π 28 Mart 2017
    albert amca (daha küçükken) aslında ışığın olduğunu karanlığın ise ışığın olmaması durumu olduğunu anlatmış. bu konuda çalışmalar olduğunu hatta bazı iddialar olduğunu okudum. internette çokça bulunabilir. lakin bence; karanlık madde diye tabir edilen şey tam anlamıyla hiçlik. gaz yada katı sıvı bir madde değil. yani yok. boşluk :)
    halit yağlıoğlu 28 Mart 2017
  • +1
    hicbir elektromanyetik dalga salinimi yapmayan ( yani gamma ray teleskoplarla dahi gozlemlenemeyen ) %22 llik evrenin enerjisini olusturur..Her ne kadar bazi aziklamalarda baryonik olmamasi gerektigi soylense de, MACHOlar en buyuk aday kabul edilir. Merceklenme etkisiyle varliklari tespit edilir ( cok sIk olmayan bir olay )
    Morgan Frei 28 Mart 2017
    Eğer Karanlık Olan Karanlığı Soruyorsanız
    Işığın Olmamasıdır

Eğerki Karanlık Maddeyi Soruyorsanız;
    Tam Olarak Bilmiyoruz
    Göremiyoruz

Sadece Etkilerini Fark Edebiliyoruz
    Zaten Bilmediğimiz İçin Karanlık Madde Diyoruz
    Hakan K 28 Mart 2017
    Evrene yayılmış olan ve enerji yüklü çeşitli dalgaların kesiştikleri tepe noktalarıdır.
    Bu kesişim noktalarında toplanan enerji o kadar yükselir/ yoğunlaşır ki, geçici bir süre uzayı büker.

Dalgalar yolarına devam edince de kaybolurlar. Başka bir yerde tekrar ortaya çıkarlar, sonra gene kaybolurlar. Bir bakıma sanal parçacıklar gibidirler ama çok daha küçük ve kısa ömürlüleri...

Dalgaların kesişip üst üst gelmesiyle doğdukları için, galaksilerin kütle çekim kuvvetlerine katkıda bulunmalarına rağmen (Yaklaşık %25 daha fazla kütle varmış gibi), başka galaksilerin (yakınından veya içinden geçen) kütle çekim kuvvetlerinden etkilenmezler.

Bu yüzden her galaksinin (kütlenin) kendisine bağımlı ve sürekli, karanlık maddesi vardır.
    Mr.Physics 30 Mart 2017