arkadaşlar fotonun bir kütlesi var mıdır?eğer kütlesi ışık enerjisinde tamamen enerjiye dönüşüyorsa kara delikler ışığı nasıl nasıl çekiyor?

tunahan teker 30 Nisan 2015
    Newton'un Kütleçekim Kuramına göre durgun kütlesi olmayan bir fotonun yerçekimine maruz kalması beklenemez. Ancak Einstein'ın Genel Görelilik Kuramına göre kütleçekim kuvveti aslında uzay - zamanda ki bir eğriliğin sonucudur. Cisimler kütleleri oranında bu dokuyu bükerler. Dolayısıyla fotonun kütlesi olmadığı halde uzay - zaman dokusundaki eğrilikleri takip ederek hareket etmek zorunda olduğundan kütleçekiminden etkilenir.
    Levent Özkarayel 01 Mayıs 2015
    Fotonların kütlesi yoktur fakat ışık hızında gittiklerinde kütle kazanırlar.Bir de yerçekimi kuvveti kütleyi değil,enerjileri çeker.
    Mr.Physics 01 Mayıs 2015
    emir arkadaşım bu durumda mutlak sıfır sıcaklığında kara delikler herhangi bir cismi çekemez hale mi geliyorlar?
    tunahan teker 01 Mayıs 2015
    Fotonun kütlesi yok. Eğer en-boy-yükseklik gibi özellikleri olsaydı bir hacmi dolayısıyla bir kütlesi olurdu. ancak bu sefer de doğrusal değil, herhangi 3 boyuttan birine geçecek şekilde giderdi. Eğer iki boyutu olsaydı, sanırım kütlesi olmazdı ama 2 boyut üzerinde hareket ederdi bu da düz bir alan olurdu. Ama foton direk, doğrusal gidebildiğine göre sadece tek boyutlu olduğunu düşünüyorum. Yani sadee bir boyutu var. Dolayısı ile gene kütlesi yok. Diğer yandan Levent bey, ışığın-fotonun kütle yanındaki hareketini mükemmel betimlemiş. :-) Ama bu eğriliği ışığın doğrusal da gitmediği olarak yorumlamayın. Fiber optik kablolardaki gibi sadece belli bir yolu izleyerek (kütle çekimle bkülümüş, uzay-zaman dokusu) yoluna devam ediyor.
    Burtay Mutlu 04 Mayıs 2015