0

muharrem acikgoz, Aslında herkes kendi zaman yönünü yaşamaktadır. Pozitron eğer anti bir evrende olsaydı kendi zamanında ileriye doğru gidiyor olacaktı. Ters bir evrende olduğu için bizim zamanımızın geçmişine doğru gittiğini düşünüyoruz. Ama burada düşünülmeyen bir şey var. Bu pozitron, bizim evrenimizde hiç bir şey yapamaz. Her şeye ters olduğu için ilk rastladığı parçacıkla çarpışıp yok olacaktır. Yani bizim geçmişimize doğru gitmesinin hiç bir önemi veya fonksiyonu yoktur. Hiç bir şeyi değiştiremez. Ama bilim adamları şöyle de düşünmüşlerdir; \"Bir reaksiyonda yaratılan pozitron, zamanda geriye gidip, kendi kendisiyle çarpışıp yeni iki parçacık meydana getirebilir mi?\" İşte bu bir paradoks olur. Ve enerjinin yoktan var edilmesi sonucunu doğurur. Belki olay şöyle daha iyi anlaşılır; Asimow\'un bir romanında şöyle bir olay geçer; \"Geleceğe gidilebilen bir çağda, bir fizikçi geleceğe gider. Hep aranan çok önemli bir denklemin gelecekte bulunmuş olduğunu görür. Araştırır ve hayretle denklemi bulanın kendi annesi olduğunu görür. Buna bir anlam veremez ve yine geçmişe döner. Annesine fizik öğretmeye çalışır çünkü bir kaç yıl sonra annesinin denklemi bulması gerekmektedir. Ama bunu başaramaz. Kadının fizikte hiç bir yeteneği yoktur. Bunun üzerine tarihin akışını bozmamak ve geleceğin değişmemesini sağlamak için gelecekte öğrendiği denklemi annesinin adıyla bilim dünyasına sunar.\" Şimdi, bu olayda sorulan soru şudur; \"Bu denklem nereden ortaya çıkmıştır?\" Aynı yukarıdaki paradoks gibi, enerjinin yoktan var edilmesi gibi, hiç yoktan bir denklem ortaya çıkmıştır. Hiç kimsenin bulmadığı bir denklem... Adam fizikçi olmasına rağmen denklemi kendisi bulmamıştır. Öyleyse bu denklem nereden gelmiştir? Bu da bize gösteriyor ki; zamanda yolculuk mümkün değildir ve saçma sonuçlar doğurur. Zaman hep aynı yönü gösterir. Pozitron geçmişe doğru gidiyor gibi görünse de bunun bir önemi yoktur, bizim geçmişimizde kendisini bulamaz, yoktur çünkü...