kısa filmler ve internette sürekli evreni yanlara doğru var olmuş bir olgu ve boşluk dizini olarak algılıyoruz. Peki...Evrenin şekli var mı varsa sonrası ne oluyor?

sky moon 20 Mart 2017
    Evrenin Şekli Gözlemciye Göre Değişir. İnsan İçin Soruyorsan Evrenin Dışından Bakan Bir İnsan ,Büyük İhtimalle Kozmik Arkaplan Işımasına Benzer Evren Görücektir. Eğer 2D 4D Veya Daha Farklı Bir Şekilde Sorarsan Cevaplamayı Denerim
    Hakan K 20 Mart 2017
    NASA'ya gore, %0.4 yanilma payiyla evren duzdur .
    Morgan Frei 20 Mart 2017
    Necmi Tüfek,

Dediğinize Ne Kadar Katılıyor Olsamda Büyük Patlamada Maddeler Tamamen Eşit Şekilde Yayılmış Olsaydı
    Bir Cismi Eşit Açıda Büyütüp Eşit Açıda Küçültmiş Gibi Olurdu
    Tüm Kuvvetler Eşit Olacagı İçin Yıldızlar Oluşmazdı
    Her Yere Eşit Yayılmadıgı İçin Bir Kuvvet Diğerine Üstün Gelebildi

[Kendi Düşüncem]
    Hakan K 21 Mart 2017
    Yasin Yasin 21 Mart 2017
    Evrenin duz olmasinin anlami, paralel iki cizginin asla kesismeyecegi, 3 noktadan en fazla 180 dereceliik ucgen olabilecegi tabii ki. Hali gibi bir evren degil, Ancak yine de hiperkure olabilecegini alakalandiramiyorum .
    Morgan Frei 21 Mart 2017
    Ben evrenin küre şeklinde olduğu kanısındayım. Tabii maruz kaldığı etkilere göre mükemmel bir küre olmayabilir ama evrendeki her şey küre ise veya küre şeklini almaya istekli ise evrenin kendisi de mükemmel bir şekil olan küredir diyorum.
    Mustafa Okat 21 Mart 2017
    Necmi Bey, geometrisi olarak "flat" gecer, bildigim tum 3 dilde de ayni sekilde.
    Soru sekil, ancak sanirim soru evrenin topografisi. O zaman durum degisir , Hatta 3-boyut torus hipotezi dahi mevcut.Ancak big bang "heryerde" olduysa ( mekan olmadan her yeri dusunmek zor) , kure olmasini idrak edemiyorum.Hatta bir sekili olmasini dusunemiyorum.
    Morgan Frei 21 Mart 2017
    Hatta en basit sekilde, "form" ve "sekil" ayni gibi dursa da, "kure" bir form, "yuvarlak" sekildir.
    Morgan Frei 21 Mart 2017
    Kritik yogunluk hesabi da var, ama Necmi bey, su kure "formu" olayinda aydinlatirsaniz sevinirim.Big Bang'i noktasallik olarak algiladigim ortaokul doneminde , evrenin sisen bir balon gibi kure oldugunu varsayardim, ancak "singular" bir Big bang olmadigini kavradigimda, bir kure veya simit gibi bir formda olmasini tahallul edemiyorum.
    Morgan Frei 22 Mart 2017
    Bende Katılıyorum Küre Olmalı.
    Hakan K 22 Mart 2017
    Sorun"Bu oluşumun içinde her yer aynı derecede ve maddi bir yapı yok" daki "heryer" . iste o her yer, mekan gerektiriyor. Oysa bir mekan, bir uzay yoktu. Mesela evren kuredir, veya evren herhangibir kalip formda degildir benim icin (belki de henuz su her yeri anlamadigim icin ) bir .
    Morgan Frei 22 Mart 2017
    Zaten singularity olayinin olmamasi gerekiyo.Zihnimiz kabul etmese de, big bangin "her yerde" olmasi fikri, aciklanan herseye ters.Kesinkes mekanin olmadigi savunulurken....Yanlis anlamayin, kure sekli genel bir kani, ama aciklamalar hicbirsey yokken bir mekan vardiya gelince bana orada anlamsiz geliyor.Kisacasi cok cok kucuk bir mekan vardi ile, uzay boslugu vardi bu anlamda farksiz.olay mekanin boyutlari degil, olmamasi gerektigi.
    Necmi Tüfek Haklı

Mekan Yoktu Enerji Vardı. Enerji Mekana Dönüştü. Bu Kadar Basit...

''Big Bang Her Yerde Oldu'' Da Demek İstenilen ;

Mekan Yoktu Denilecek Kadar Azdı. O Küçücük Mekan Her Yerdi.
    Yani Big Bang Uzayda Bir Nebula Gibi Genişlemedi.
    Uzayı Genişletti.