Mıknatıs neden bazı maddeleri çeker?

Mr.Physics 30 Aralık 2014
    Çok net bir bilgiye sahip olmamakla birlikte atomların manyetik özelliklerinin elektronlarının sahip olduğu kuantum durumlarıyla ilişkili olduklarını biliyorum. Elektronlar içsel olarak bir spin momentine sahipler. Bu moment iki türlü olabiliyor. Biri up-spin diğeri ise down-spin olarak adlandırılıyor. Atomun en dış yörüngesindeki elektronların sahip olduğu bu spinler manyetik özelliğini belirliyor. Yanlış hatırlamıyorsam yüksek up ya da down spin'e sahip ise yüksek manyetikliğe sahip atom oluyor.
    Cihan Şenyüz 03 Ocak 2015
    Peki ya down spin nedir ve down spinin atoma manyetik özelliğini nasıl kazandırır?
    Mr.Physics 06 Ocak 2015
    Bu spin elektronun içsel dönüş hareketinden kaynaklanıyor. Yalnız bu spin dünyanın kendi etrafında dönüşü gibi mekanik bir dönüş hareketi değil. Bunu fizik hocam açıklamıştı fakat açıkçası bende anlamakta güçlük çektim. Literatürde "intensive" olarak geçiyor bu spin.

Neden bu spin hareketi direkt olarak manyetik özellikle alakalı bilemiyorum. Hatta bilim dünyasınca bilinmiyor bile olabilir. Hocamız kuantum mekaniği konusunu anlatırken kuantum sayılarını matematiksel olarak çıkarmıştı. Daha sonra bu sayıların deneysel olarak tespit edilmiş hangi fiziksel manaya geldiğini direkt olarak söylemişti. Dediğim gibi bu içsel spin hareketinden kaynaklanan kuantum durumu ise manyetiklik özelliğini belirlediğini söylemişti. İki kavram arasında doyurucu sağlam bir açıklama olduğu konusunda şüpheliyim. Makale araştırmak lazım. Araştırmaya koyulursanız öğrendiklerinizi burada paylaşın lütfen.
    Cihan Şenyüz 07 Ocak 2015

Bu adreste bir fizik hocası anlatmış fakat ben de pek bir şey anlamadım.
    Mr.Physics 09 Ocak 2015