1

Takyonlar nasıl ispatlanabilir ki? Bizim evrenimizde parçacıklar için hız limiti ışık hızıdır. Hiç bir şey ışık hızını aşamaz. Takyon dünyasında da en düşük hız ışık hızıdır. Hiç bir şey ışık hızının altına düşemez. Bilim iki türlü ilerler. Newton gibi bilim adamları önce sistemi anlarlar, sonra onun matematiğini geliştirirler. Bazı bilim adamları da matematik üzerinde çalışırken bazı şeylerin farkına varırlar. Mesela, pozitronun varlığı denklemler öngördüğü için araştırılmış, sonra da deneyle ispatlanmıştır. Takyon olayının mantığı \"simetri\" ilkesine dayanıyor bana göre. Her parçacığın bir karşı parçacığı varsa, sistemin kendisinin de bir karşıtı olabilir. Yani bir evrende en yüksek hız ışık hızıysa, karşı evrende en düşük hız ışık hızı olmalıdır önermesidir bence. Bizim evrenimizde ( v ) cismin hızı ( c ) ışık hızından büyük olamaz. Ama zaman kavramı ( - ) eksi olan parçacıklar olduğuna göre (pozitron gibi) denklem de de zamanda ters giden parçacığın hızı ışık hızını aşmalıdır. Bu parçacıklar ( i ) işaretiyle gösterilirler diye biliyorum. Yani ters bir evrende (zaman-mekan) da olmaları gerekir. (Denklem için benim yorumum bu) Bu gözle bakınca, takyonların fiziken ispatlanması bizim evrenimizde mümkün değildir bence. Ama \"ispat\" matematik açısından zaten ortadadır. Tabii deneyi yapılamayacak olan bir ispat ne kadar geçerli olursa...

1

aydan uyanık, Bu konuda çok telaş yapıyorsunuz ama inanın bana telaş edilecek hiç bir şey yok. Şöyle bir örnek vereyim; Suyun içinde ışık bir miktar yavaşlar. Çünkü önüne çıkan her elektronla etkileşir. Bu yüzden hızı azalmaz ama biraz oyalanmış olur. Bu esnada bir elektron aynı suda ışık hızından çok yavaş yol alsa bile ışıktan daha çabuk hareket eder. Çünkü sudaki elektronlarla hiç etkileşmez, fermiyondur. Yani, ışık sokaktaki her kapıya uğrar, elektron hiç uğramadan dümdüz gider. Şimdi, bu elektronun ışıktan daha hızlı olduğunu söylersek ne olur? Elimizde bir referans olur. \"Bazı ortamlarda bazı parçacıklar ışıktan daha hızlı hareket edebilirler\" diyebiliriz...Peki bu genel kuralı çürütür mü? \"Hayır\" Genel kural şudur; \"ışık boşlukta ışık hızındadır ve hiç bir şey boşlukta ışık hızını aşamaz.\" Bu değişmez bir kuraldır. Labaratuarlarda, çok küçük boyutlarda ve çok küçük parçacıklar üzerinde yapılan deneylerin sonucu farklı sonuçlar veriyorsa bundan endişelenmek gerekmez. Çünkü bizim kuralımız yukarıda söylediğim şekildedir ve boş uzayda sabittir. İsterseniz sizi biraz heyecanlandırayım; Kuantum fiziğinde şöyle bir durum vardır. Bir parçacık zor bir konumda kalırsa yani, hızının veya spininin açığa çıkma endişesi duyarsa, bir anda tüm limitleri aşıp \"tünelleme\" yapabilir. Yani evren farkına varmadan, çok kısa bir süre içinde hem ışık hızını, hem mekan sürekliliğini aşıp bambaşka bir yerde ortaya çıkabilir. Şunu söylemek istiyorum; Çok çok kısa bir süre için parçacıkların her türlü yasak ve limitleri aşma izinleri vardır. Bunu mecbur oldukları için yaparlar. Eğer öyle yapmasalar, konum ve hızları tam olarak ölçülebilecek duruma gelir ve bu da kuantum fiziğinin başka bir yasağıdır. Yani, bir yasak, başka bir yasakla çatıştığında, işte o zaman hiç bir kural çalışmaz. Işık hızı da aşılır, bir yerden bir yere de ışınlanma olur... Ama siz yine buradan başka sonuçlar çıkarmayın. Bunlar fiziğin fenomenleridir ve boşlukta ışık hızının aşılamayacağı kuralı hiç şaşmaz, sabittir. Küçücük istisnalar olursa da genel kural bozulmaz... Lütfen sakin olun.