0

İnsan uygarlığının kendisini bitirmesi konusunda haklı olabilirsin eren berkay. Ama ben güneş sistemimizde kalacaklar diye bir şey söylemedim. Bir kaç yüzyıl sonra yakın sistemlere yayılmış olacaklar. Bir kaç bin yıl içinde de tüm galaksiye yayılmış olurlar. Elbette varlıklarını sürdürebilirlerse... Ben evrenin şimdiki görüntüsünün o zamanlarda gözden kaybolmuş olacağını anlatmak istedim. Evrendeki sabitlere gelince... Söylediğin gibi fizik kurallarının yetersiz kaldığı yerler var. Evrende bir çok sabit var. Ama sabitlerin bozulduğu yerler de var. Işık hızı sabittir diyoruz ama bir kara delik onu ihlal edebiliyor. O yüzden \"yüzde yüz bilinen ve yüzde yüz bilinmeyen\" gibi bir cümle kullandım. Düşünüyorum... Bir evrenin meydana gelmesi için belli bir enerji birikimi olması gerekir. Bu birikim belli bir olgunluğa ulaştığı zaman patlayıp bir evren meydana getirir. Bu rastgele bir işlem değildir gibi geliyor bana. Bunun bir ölçüsü var ki bir yerde tetikleniyor. Örneğin; bir güneş belirli bir limitin üzerindeyse ömrünün sonunda kara delik oluyor. Ama o limitin altındaysa olmuyor. Aynı onun gibi bir evrenin meydana gelmesi için bir limit, bir sabit gerekir diye düşündüm. Ve hepsinden ilginci, bu limit tam bir simetrinin açılımı olmalı. Çünkü evrendeki her şey simetrik. Tam bir denge olmalı ki evren var olabilsin. O yüzden ben oyumu Simetriden yana kullanıyorum. Tam ve yüksek bir simetriden...

0

boltzman sabiti gibi mi ?

Burak Bayçınar 7 yıl önce 0