insanların beyninde sinaps sayısı, büyüklük, nöron sayısı, akson uzunluğu vs. Aynı mıdır ? Aynı değilse bu insanlar arasında bir farklılık yaratır mı ?

ömer sansur 12 Şubat 2017
    Ne aynıdır , ne farklıdır . 80 yaşındaki bir alzheimer hastası ile yine 80 yaşında sağlıklık bir bireyin nöron sayısı , sinaps sayısı vs tabikide farklıdır fakat bu farklılığı tespit edecek aletlerimiz yok .
    En uzun nöronlar 1-2 metre olabiliyor . ( Optik sinirler , Çevresel sinir sisteminin saran nöronların aksonları örnek verilebilir . )
    İşlevsel anlamda bir insan ne kadar çok hareketsel ve işlevsel bir hayat yaşıyor ise ; o insanın etkiye-tepki süresinden tut refleksine kadar her şeyi farklı olacaktır . Fakat düşünsel anlamda bunun bir fark yaratmadığını albert einstein'in beynini açarak öğrendik . (:
    Farklı nöron tiplerinin farkı uzunlukları ve işlevleri vardır . ( ara nöron - motor nöron - duyu nöron-) gibi . Beynin anatomisi gereği hepimizde aynı taslak üzerine kurulu beyin var fakat kurduğumuz bağlantılar , kurmadığımız bağlantılar , geçirdiğimiz psikolojik ve fiziksel travmalar ve daha binlerce faktör sonucu farklıyız . DNA ' mızdan gelen %0.01 ' lik farklılığa deyinmedim bile .