0

Big bang teorisi yıldızlar ile gezegenlerin oluşumuna bir fark getirmiyor. Yıldızlar dediğimiz nesneler çok yüksek oranda hidrojen gazlarından ve bunun dönüştüğü helyum gazından oluşur. Yıldızın kütlesine göre de içinde elementler oluşur. Mesela güneşimiz büyüklüğündeki bir yıldızda sadece demire kadar olan elementler oluşur. Periyodik cetveldeki sonraki elementle oluşmaz. Her yıldız nükleer yakıtı bitene kadar en küçük elementlerden , büyük elementler oluşturmaya devam eder. Kütlesine göre belli bir aşamadan sonra ise, iç basıncı, kütleçekim kuvvetini yenince şişer ve kızıl dev olur. Ya da nötron yıldızına dönüşür, ya da karadeliğe... Bizimki gibi küçük yıldızlar şişip, patlayınca, içerdikleri malzeme ve dönüştürdükleri elementler uzaya salınır. Bu elementler daha sonra birleşerek çeşitli boydaki gökcisimlerini oluştururlar. Yani yıldzlar soğuyarak gezegene dönüşmez. Patlarlar. Dağılan malzeme birleşerek gezegene dönüşürler. Gezegenlerin içinde nükleer reaksiyon olmaz. Her ne kadar basınç ve sıcaklık olarak uygun gibi gözükse de, nükleer reaksiyonu gerçekleştirecek kritik yoğunluktaki radyoaktif maddenin bir arada durması çok zor.Üstelik büyük kısmı bileşikler halde, başka elementlerce sarmalanmış olurlar. Mesela, güneşimiz dahil tüm güneş sistemi, aynı koordinatlardaki bir önceki ve çok daha büyük bir yıldızın patlamasından kalan malzemelerle oluşmuşlardır.