Big Bang teorisi yıldızları ve gezegenleri oluşumundaki hangi farkla birbirinden ayırıyor? Yani yıldızlar neden kabuk tutup gezegenlere dönüşmüyor?

Elifnaz 01 Şubat 2017
    Bir yıldızın yıldız olabilmesi için gerekli kütleye ve çekirdeğinde hidrojen füzyonu yapması gerekiyor . Yeterince büyük olmayan gezegenler bu niteliklere sahip olmadığı için gezegen olarak kalıyorlar fakat yıldız olmabilmenin fiziksel parametreleri big bang ' de yatmaz . Bu parametreler tamamı ile big bang'in evriminde yatar . Big bang'i bilmiyoruz belkide 100 sene sonra bile hiçbir fikrimiz olmayacak fakat big bangin bugüne kadar evrimini daha iyi anlıyoruz .
    Oluşumları bir süreç olarak ele alırsan yıldızlar nebulalardaki ya da dış uzaydaki gazların yerçekimi ile çökmesi ve ısınması sonucu oluşur. Gezegenler ise yıldızların kütle çekimine yakalanmış kaya ve buzların bir formudur. Gaz devleri ise benzer şekilde oluşarak genellikle erken oluşum evreleri sayesinde o güneş sistemindeki gazları da çekerek oluşur. Ayrıca kahverengi cüceler yıldızla gaz devinin ara formu olarak nükleer füzyon gerçekkeştiremezler ama yüksek ışıma yaparlar. Galiba genel olarak bir tanım getirecek olursak bu da sahip oldukları kütle miktarı olacaktır. Yıldızlar ömürlerinin sonlarında füzyon için hidrojen bulamayınca sizin tabirinizle kabuk tutmaya başlarlar fakat o kabuk çekirdeklerinin merkezine çökerek yıldızın patlamasına sebep olur.
    Vide supra 03 Şubat 2017
    Uzayda var olan madde tozları kütle çekim kuvvetinin etkisiyle öbeklenirler. Öbeğin en iç kısımda kalan madde, dış kısımlardaki maddeler tarafından iyice sıkıştırılır ve sıkışan atomlar birbiri ile birleşerek müthiş bir enerji açığa çıkarır (Gezegen çekirdeği). Böylece gezegen dediğimiz yapı ortaya çıkar.

Eğer öbeklenen madde miktarı aşırı fazla ise, bu sefer o kadar fazla madde öbeklenir ki biraz önce çekirdek dediğimiz yapı çok çok daha büyük olur. Öyle büyüktür ki müthiş bir çekim kuvveti uygular ve dış katmanda geçen seferki gibi madde birikemez. Tüm madde müthiş bir güç ile çekirdeğe emilir ve nükleer reaksiyonları besler. Böylece yıldız dediğimiz yapı ortaya çıkar.

Sonuç olarak öbeklenen maddenin miktarı, orada oluşacak cismin bir gezegen mi yoksa bir yıldız mı olacağı sorusuna cevap verir.
    Cihan Şenyüz 04 Şubat 2017
    Düzeltme; Gezegenlerin içindeki çekirdeklerde nükleer reaksiyon oluştuğunu söyledim ancak üzerine düşününce şüphe duydum. Nette biraz araştırdım ama net bir şey bulamadım. Önceki mesajımda sadece ve sadece gezegen çekirdeğindeki enerjinin oluşturduğu ısı ve basıncın kaynağının nükleer olması şüphelidir. Yine de ortada bunu oluşturan bir kaynağın olduğu aşikardır. Bunun dışında mesajımda yaptığım açıklamalar yerindedir.
    Cihan Şenyüz 04 Şubat 2017
    Big bang teorisi yıldızlar ile gezegenlerin oluşumuna bir fark getirmiyor.
    Yıldızlar dediğimiz nesneler çok yüksek oranda hidrojen gazlarından ve bunun dönüştüğü helyum gazından oluşur.
    Yıldızın kütlesine göre de içinde elementler oluşur. Mesela güneşimiz büyüklüğündeki bir yıldızda sadece demire kadar olan elementler oluşur. Periyodik cetveldeki sonraki elementle oluşmaz.

Her yıldız nükleer yakıtı bitene kadar en küçük elementlerden , büyük elementler oluşturmaya devam eder.
    Kütlesine göre belli bir aşamadan sonra ise, iç basıncı, kütleçekim kuvvetini yenince şişer ve kızıl dev olur. Ya da nötron yıldızına dönüşür, ya da karadeliğe...

Bizimki gibi küçük yıldızlar şişip, patlayınca, içerdikleri malzeme ve dönüştürdükleri elementler uzaya salınır.
    Bu elementler daha sonra birleşerek çeşitli boydaki gökcisimlerini oluştururlar.
    Yani yıldzlar soğuyarak gezegene dönüşmez. Patlarlar. Dağılan malzeme birleşerek gezegene dönüşürler. Gezegenlerin içinde nükleer reaksiyon olmaz. Her ne kadar basınç ve sıcaklık olarak uygun gibi gözükse de, nükleer reaksiyonu gerçekleştirecek kritik yoğunluktaki radyoaktif maddenin bir arada durması çok zor.Üstelik büyük kısmı bileşikler halde, başka elementlerce sarmalanmış olurlar.

Mesela, güneşimiz dahil tüm güneş sistemi, aynı koordinatlardaki bir önceki ve çok daha büyük bir yıldızın patlamasından kalan malzemelerle oluşmuşlardır.
    https://www.fizikist.com/beyin-firtinasi/27269/ adresinde Yunus Ilik 'in cevabına bakınız. Doğru bilgileri aktarmış.