0

Takyonların varlığından çok uzun süre söz edilmiş olsa da, şimdiye kadar bu konuda tek bir kanıt bulunmadı. Varsayımsal olarak, varlıkları matematiksel olarak olası ama \"bizim evrenimiz için\" geçerli değiller. Tersine nedensellikte ispatlanmadı ama matematiksel olarak zaman\'ın akış yönünün değişmesi, hesaplamalara etkilemediği için olası gözüküyor. Ama Her durumda entropi aynı yönde kalacağından, tersine nedensellikde pratikte mümkün değil gibi. Hesaplanması ve eski durumuna döndürülmesi gereken (evrendeki tüm entropiye karşı) çok fazla değişken var. Takyonlar için bence söylenebilecek tek şey; eğer var iseler bizim evrenimize ait olmayacakları. Daha doğrusu bizim evrenimizin içindeki, saptayamadığımız bir alt küme evrene ait olacakları şeklinde olabilir. Benzetme ile anlatırsam, bizim evrenimizdeki ışık hızının %80\'i ile sürekli hareket eden dev bir uzay gemisinde olsanız. Bu ortamın fizik kuralları, bizimkinden farklı olur. Ama kendi ortamlarındaki gözlemciler, aynen bizim yaptığımız gibi hesaplamaları ve gözlemleri yaparlar. Onlar içinde ışık hızı üst sınırdır. Aşılamaz. Eğer tüm bu geminin onların galaksileri olduğunu varsayarsak, bu ortamda ışık hızının %80\'i ile giden bir başka gemiyi onlar nasıl gözlemler? Biz nasıl gözlemleriz ? Sanırım bizim gözlemlediğimiz şeye vereceğimiz ad, Takyon olurdu... :-) (Onların 1 günü, bizim yüzlerce belki binlerce yılımıza eşit olurdu. :-))