• -3

NASA'nın Ay'a gitmemiş olmasına , NASA'nın bile gitmediğini ima etmesine rağmen neden inanmıyorsunuz?

Ek olarak yalan söylenmesini gerektirecek bir durum olmadığını, şayet yalan söylenmiş ise de bilimin bu kadar büyük bir yalanın gölgesinde aynı hızda gelişmesinin mümkün olmadığını düşünüyorum. Bilimsel düşüncenin yapısındaki şüphecilik, dogmatik fikirlerin yıkılmasını sağlarken aynı zamanda kişisel amaçlar için yapılan yanlış bilimi de aradan ayıklamaktadır. Bilim yapmayan bizler için buna inanıyor olmamız belki de bir şey değiştirmeyecektir fakat bir yerlerde bir bilim insanı ayın yüzeyinden geldiği düşünülen bir taşı incelemek istediğinde bu olasılığı düşünecektir diye düşünüyorum. Bilimin daha geniş kitleler tarafından benimsendiği ve halkın erişimine daha açık şekilde yapıldığı bir dünyada bu kuşkuların da yeri olmayacaktır tabi.
    Vide supra 27 Ocak 2017
  • -1
    amacım hiç kimseye hakaret etmek filan değil yanlış düşünüyorsam söyleyin , https://www.youtube.com/watch?v=X6PS_bgfBRU
    Nerde ima ediyor verdiğiniz ling Nasa yayını değil. Ben aya gidiş serilerinin tamamını National geografic ve discovery kanallarında izledim.Şüphe duyabileceğim hiç bir çekime ve bilimsel açıklamaya raslamadım. 10 sene içinde mars'a insanlı gidileceğini açıkladı,dahası şu anda mars da 2 adet robot aracıda var. Voyager uzay aracı nerdeyse güneş sistemini terk etti.Artık dış uzayda. Ben şahsen inanıyorum.
    mustafa pakkan 27 Ocak 2017
    Toplumun tamamen inandığı şeylere '' bilimsel olmayan kanıtlar ile '' şüphe duymanız güzel . Fakat bazen toplumun sorgulamadan kabul ettiği şeyler , gerçekten doğru olduklarındandır . Mesela termodinamik , evrim , kütleçekim teorileri . Eğer şüphenizin kaynadığı '' bilim '' olsa idi inanın bana o kadar bilimsel bilinmezlik içinden bunu şüphe etmezdiniz . Yani o kadar metafiziksel fenomen var ama bazı zihinler gelip en temel fiziksel yasalara şüphe ile yaklaşmaz mı .
  • -3
    İngilizce bilmiyorsunuz galiba mustafa bey artık aya ve marsa gidebileceğinden bahsediyor o tanıtımda , obamanın konuşması da orda o da low earth orbiti geçemediklerini söylüyor , ISS deki astronot da öyle diyor yani daha neyi savunduğunuzun farkında değilsiniz ve o kadar saçmalıyorsunuz ki şuan.
    Bu siteye girmem, uzay bilimine sevdalı olmam ve merak etmem. Amacım bildiklerimi aktarıp tartışmak bilmediklerimi öğrenmek. Bu kadar lafı hak etmediğimi sanıyorum.
    mustafa pakkan 30 Ocak 2017