Sicim teorisindeki , sicimlerin farklı titreşmesi sonucu farklı kuvvetlerin ( 4 temel kuvvet ) oluştuğunu varsayar isek ; --------

Henüz açıklayamadığımız '' bilinç '' acaba maddenin farklı titreşmesi sonucu ortaya çıkan bir hali midir ?
    Veyahut bilinç , maddenin direk olarak farklı bir hali midir ? ( Katı,sıvı,gaz,plazma )
    Kuantum fiziğindeki gözlemci sorununun sebebi , aslında maddenin nasıl davranacağına bilinçsiz ama fiziksel etkiler ile açıklayabileceğimiz fenomenler sebep olabiliyor mudur ?
    Eğer bilincin fiziği var ise ; beynimizin bu fiziği , analiz etmememize yada bu fiziği anlayamamamızı sağlayan bir genetik bilgisi yada eğilimi olabilir mi ? Yani muhteşem bir yapı olan beyin , fiziğinin açıklanması ile tüm muazzamlığını kaybetme riskini alır mı ? Burada ikinci bir bilinçten bahsetmiyorum aslında . Demek istediğim , eğer bilincin doğasını anlamak , evrenin neden var olduğu yada evrenin amacı nedir gibi sorulara cevap vermemizi sağlayacak ise , yinede beynimiz buna izin verecek şekilde evrimleşmiş midir ?

Bilincimiz maddenin farklı titreşmesi yada maddesel olarak 3. boyuttan başka bir şekilde olsaydı , bunu ispatlayamazdık ve ''kişisel fikrimce'' böylede değil çünkü farklı titreşme yada başka bir boyuttan ise biz bu boyutla etkileşime girmişiz demektir ve eğer etkileşime girdiysek bilinçle ilgili referansımız çok daha güçlü olması gerekirdi fakat elimizdeki bulgular sıfıra yakın ve farklı bir titreşim ise , onun titreşim boyutuna kadar olan titreşimlerle de etkileşime giriyor olmamız gerekecekti . Okuduğum bir makalede bilincimizin beyinde saklanan elektromanyetik dalgalardan olduğu söyleniyordu ve beynimizde de bu dalgaların beyin zarındaki kıvrımlı yapılarda hareket halinde olduğu yazıyordu fakat teorimi yoksa bir deneyin sonucu çıkan bulgu muydu hatırlayamıyorum.
    Barış Yılmaz 24 Ocak 2017
    Ek olarak ilk cümlemdeki ispatlayamazdık cümlesi , eğer etrafımızda 4 , 5 , 6 boyutlu maddeler varsa bile bu maddelerden haberimiz yok ve bu maddelerin 3 boyutlu bizlerde yansıyacağı iz düşümleri farklı olacaktı .
    Barış Yılmaz 24 Ocak 2017
    Son sorun içinse , bence beynimiz böyle bir evrim geçirseydi evreni bu noktaya kadar anlamamızda da bize karşı çıkardı , insanlık evreni her geçen gün daha net anlıyor , diğer soruların cevabına yakın , gelecekte ise çok daha yakın olacağımızın kanısındayım.
    Barış Yılmaz 24 Ocak 2017
    çekirdeğin etrafında dönen protonlar bir bilinçlemi hareket eder?
    Ali Yıldırım 29 Ocak 2017
    Çekirdeğin etrafında dönen şeyler proton değil , elektronlardır !
    Ve klasik olmayan modele göre elektronlar belirli olasılıklar ile elektron bulutunun içindedir .