telepati ile karşımızdaki insanın beynini kontrol etmek mümkün olabilir mi?

yusuf yıldırım 18 Ocak 2017
    Mümkün olabilir hatta bunu uzak bir gelecekte de aramaya gerek yok . Beynimiz elektrik enerjisini kullanır eğer bu elektrik enerjisinin akışını , yoğunluğunu ve diğer faktörleri kontrol altına alabilirsek karşımızdaki insanın düşüncesini ve komutlarını etkilemiş olabiliriz.
    Barış Yılmaz 18 Ocak 2017
    Fiziksel olarak ve şuan ki fizik yasaları buna fiziksel anlamda izin vermiyor . Fakat bir insan zihnini dolaylı yönden programlamak bilincin mekanizmalarından geçiyor olabilir . Sorun şu ki ; bilincini deneyimleyen kişi bile bilinç-dışını , bilinçli deneyimleyemiyor iken , ikinci tekil bir şahısın bunu nasıl yapacağı . Fakat bilinç-altına dayalı mekanizmaların illa fiziğe dayalı olmayacağını gösteren teorilerde var .
    İkinci olarak beyin neredeyse hemen hemen ( %90 ) elektrokimyasal yolla haberleşir , uyarılır . Sadece elektrik ile değil . Aksiyon Potansiyeli ( AP ) dediğimiz olay , NA/K pompası sayesinde hücre dışı ve hücre için atomların '' depolarizasyon '' sonucu oluşur ve postsinaptik nöron böyle uyarılır . Devamında ise '' NöroTransmitter '' ( NT ) ler ile postsinaptik nörona sinyal , sinaps boşluğu aracaılığı ile aktarılır . Sinir sistemi çoğunlukla bu şekilde işler . Her NT , postsinaptik nöronda bulunan '' NT reseptörüne '' bağlanır ve çoğu bilinç teorisi NT reseptörüne bağlanan her NT ' nin diğer NT ' lere ve NT ' reseptörlerine etki ettiğini söyler . İş nöronların '' eşik değerine ( -65 mV ) ulaşıp ulaşmadığına bağlı değil sadece , davranışlarımızda ve kararlarımızda NT ' lerin ve beynin diğer kimyasal dengelerinin önemi gözardı edilemez . İşin fiziği çok karışık şuan için ama gelecekte ne olur kimse öngöremez .
    @kemal, "ikinci olarak..." diye başladığın ve anlattığın olayı "kim anlayacak?" :-)

Sinir hücre içi sıvısındaki iyonlar kutuplaşır ve bir sonraki hücreden zıt kutuplu iyonları çeker. Böylece ikinci hücrede kutuplaşır..Sinir iletimi böyle olur... Filan desen daha iyi olmaz mı?

Ama anlattığının özeti şu gibi; insan davranışları daha çok kimyasal tepkiemelerden kaynaklandığı için, başka bir bilincin elektromanyetik yollarla etkilemesi, yönlendirmesi çok zor. Değil mi?
    Amacım bilgi fazlalığı yapmaya çalışmak değil . Aslında yazdıklarım bir nevi kısa ve öz olanlar yani amacım laf salatası yapmak olsa idi daha uzun yazılar yazmamı sağlayacak bilgiler zihnimde mevcut . Tek amacım anlaşılmak , ne dediğimin anlaşılmış olması .
    Ve evet çok zor . Yani elektriksel uyarım ile vücudun iskelet-kas mekanizmasını etkileyebilirdik ( mesela motor kortekse DBS uygulanması gibi ) fakat bir insanın düşüncelerini yada duygularını sadece elektrik ile etkileyemezsin çünkü bunlar elektrokimyasal işlevlerdir .
    Beynimizin kimyasal dengesizliği sonucu kişiliğimiz , davranışlarımız ve düşüncelerimiz değişir . En basitinden ; mesela Dopamin eksikliği yada fazlalığı debresyona yada şizofreniye yol açar . ( Alternatif Dopamin üreticisi yada engelleyici anti-debresanlar kısa vadede sonu verir FAKAT bu anti-debresanlar otonom sinir sistemini baskılayarak , kalp krizi ve nöbetleri tetikleyebilir . )
    Mesela serotonin eksikliğinde , uykusuzluk , endorjene sebep olabilir . Onlarca sinir ileticisi var ve bunların etkisi büyük insan hayatında .
    Açıklama için Teşekkürler. (Bilgi fazlalığı değil kastım, herkesçe anlaşılabilir düzeyde basitleştirme.)