Işınlanma Mümkünmüdür ?

Fatih Orucoglu 01 Şubat 2015
    Bu bir bilmkurgu fantezisi değildir.Halihazırda, Kanarya Adaları'nda deneyleri yapılıyor.Olumlu sonuçlar alındı ve devam ediyor.Bu deneyler küçük taneciklerle yani fotonlar ile yapılıyor.Işınlamanın temeli ise Einstein'ın dolanıklık kuramına ve kuantum mekaniğine dayanıyor.Hatta bir insanı ışınlamak mümkün ancak bunun için insandaki her hücrenin bilgisini tek tek listelemek gerek (ki muazzam bir boyuttur).Bu kadar bilgiyi işleyip koordinatlara gönderip maddeleştirmek yani ışınlamak milyarlarca yıl sürer.
    zafer yurtseven 01 Şubat 2015
    öncelikle şunu söyleyeyim ki okuduğuma göre ışık hızında hareket eden bir insan asla yaşlanmazmış veya çok geç yaşlanırmış. ve bence ışınlanma sadece dediğiniz gibi bilimkurgu fantezisi çünkü bir insan başka yere nasıl ışınlayabilirler ki belki çok ilerde
    yunus emre EINSTEIN 01 Şubat 2015
    Fotonların ışınlanması hikayesi dolanıklıkla alakalı. Aynı kökten çıkan iki top düşünün. Mesela tek tekmeyle kaleye savrulmuş, iki futbol topu. Kaleci bu toplardan birini engellediğinde, diğeri de kaleciyle ve tutulan topla teması olmadığı halde aynı şekilde tepki veriyor.
    Bu kuantum mekaniğinden kaynaklanan bir durum ... Eğer bir parçacığın bilgisini (kütlesi, hızı, spini, vs) okuyup başka bir yere bu bilgiye dayanarak bir parçacığı benzer konuma lamaya çalışırsanız, buna bir tür ışınlama diyebiliriz. Ama Sn. Zafer Yurtseven'in de belirttiği gibi bu kadar bilgiyi nakletemek ve aynı şekilde parçacıklar arasında ilişkiyi kurmak çok büyük zaman ve emek ister.

Hareket eden insanın yaşlanması ise farklı bir durum, internette yabancı üniversitelerin fizik bölümü sayfalarında bunu hesaplamaya yarayan (hız-zaman yavaşlaması) sayfalar var. Hız artıkça zaman yavaşlar ama sadece hıza maruz kalan gözlenen için, bu nedenle yaşlanması, dışarıdaki gözleyen içindir. Ama bu sonsuz bir ömür değildir. Gözlenene göre zaman aynıdır. Hayatını 80 yıl sürecekse, kendi zamanına göre 80 yıl sürer. Bu yavaşlamanın farkında bile olmaz.
    Burtay Mutlu 03 Şubat 2015